Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Funderar på att köpa en Fuji Finepix E510...

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena79

Aktiv medlem
Är det ett bra val av digitalkamera? Har aldrig ägt en digitalkamera förut. Hur många megapixel ska man ha. Denna har 5.

Hur många pixlar man "ska ha" beror på hur stort man vill skriva ut bilderna.¨Fast antalet pixlar är inte allena avgörande för detta. Med 5Mpix bör man klara iaf upp till A3 utan några större problem.Förutsatt att det är "bra pixlar".

För att kommentera kameran så är de bilder jag har sett tämligen mjuka, nästan snudd på oskarpa.
Jag tycker inte att det ser så bra ut.
Den har ju fördelen att ha bra vidvinkel, vilket ju inte är så vanligt på den typen av kamera, annars tror jag att Canon A85 (eller A95 om man kan gå upp en smula i pris) som väl är i ungeför samma storleksklass, om jag inte misstar mig, är bättre köp. Bättre bildkvalitet, men lite sämre vidvinkel, tyvärr.

Sen kan det finnas funktioner som jag missat som finns i den ena men inte den andra och så förstås.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar