Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Full EXIF information

Produkter
(logga in för att koppla)

gsengma

Aktiv medlem
Detta kanske är fel forum men jag försöker. När jag laddar upp bilder i ex kritikforum, markerar jag att vill kunna visa EXIF info men det enda som visas är en mycket nedkortad version. Hur gör jag för att all info skall visas?
Gert

Om bilden du laddar upp är över 1024x1024 förminskas den, och då sabbas EXIF-informationen av det programmet. Så testa att hålla bilden inom den gränsen.

Vi kommer snart gå över på ett annat konverteringsprogram internt, då hoppas jag detta löser sig.

Tror inte det är problemet eftersom jag är noga med att just förminska till 1024 pixels. Möjligen skulle jag försöka med 1010 el dyl för att var på den säkra sidan.
Gert

Kolla att du verkligen har EXIF-data i filen då den laddas upp också. Har du kört tex Save for Web i Photoshop så är det den som plockar bort det.

Du har rätt Christer, jag använder "save for web", vilket ju är det bästa för att säkerställa att man kan maximera storleken till strax under de 250 Kb som är max. Tack för hjälpen!
Gert

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto