Då så - Då var det dags att ta reda på hur högt i tak ni har det pojkar.
David, Christer och Erik - mao Fotosidan.
Jag tror fotosidan har betydligt större problem än att ett antal bilder har en logga på sig.
Eller är det så att det är fult med reklam för att det förstör upplevelsen av bilden?
Varför har Fotosidan i så fall reklam när jag betraktar bilder? Varför förvärra och förstöra upplevelsen ännu mer genom att tillåta Flash och animerad gif-reklam, tex "Fotoskolan Viebäck" som snurrar hela tiden och irriterar?
Så tillbaka till namn, logga, webbadress på bilderna...
Från "regelboken"
...Kommersiella budskap
Bilder med kommersiella budskap eller säljande bildtexter är ej tillåtna. Fotosidan.se säljer annonsplatser för företag som vill synas...
Vänligen förtydliga vad en säljande text är. Vad får jag och vad får jag inte skriva?
Kommersiella budskap
Vänligen förklara vad det innebär!
Får jag inte ta en bild på en Coca Cola-flaska och lägga ut här? För det om något är väl en bild med ett kommersiellt budskap?
Det större problemet jag nämnde är - i mina ögon - den alltmer nedlåtande tonen och allt oftare direkta påhopp i forumen. Det hade väl varit något att lägga krut på och inte om Catherine Dahlgren (för övrigt en kanonbild Catherine) har sin webbadress eller sitt namn på bilden. De med större loggor kan jag i alla fall välja om jag vill se eller inte och det lika lätt som att se eller inte se ytterligare en kattbild.
Fram för en positivare kultur och anda här på fotosidan och inte en massa pekpinnar.
Nej det här handlar inte om att vi skall få se snyggare bilder - Det handlar om pengar.
(och tro mig det har jag inget som helst problem med - Jag unnar er varenda surt förvärvade öre!!!) Men kalla det då för det det är och dölj det inte bakom att det skulle vara för "konstens" skull.
Raka rör - Vi vill ha betalt av dig om du skall ha firmaloggan eller en webbadress på dina bilder! Det kan jag leva med men inte "hyckleri" och dubbelmoral.
BTW - Ni kanske borde fundera på varför en guldmedlem slutar att vara guldmedlem och istället väljer att vara en ickebetalande eller bronsmedlem...
Mvh /Niclas