Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuktighet...

Produkter
(logga in för att koppla)

Zion

Aktiv medlem
Hej,

Inom kort beger jag mig iväg till Florida för studier... :) Vad jag undrar är om den extrema fuktighet som finns där kommer skada min kamera på ngt sätt. Manualen säger att man inte ska utsätta kameran för extremt fuktiga miljöer. Så frågan kanske är om Florida ska räknas som extremt fuktigt eller inte. Jag tror visserligen inte det men tänkte att det var bäst att fråga experterna för säkerhets skull. ;)

MVH
Jonathan

hej jonathan

nu är inte jag så där väldigt insatt i varken kamerors fukttolerans eller Floridas fukt, men jag har svårt att tro att den skulle kunna skada en systemkamera. Tänk om de som bor i Florida permanent inte skulle kunna köpa sig någon systemkamera, vad synd det skulle vara om dem då.

det är nog ingen fara, tror jag

Nej det är ingen fara men du kan ju köpa en packe silikonpåsar (du vet såna små vita med silikonkulor i som man får med varenda grej numera), stoppa i en låda och förvara kameran där mellan turerna, så suger påsarna upp all eventuell fukt. Glöm bara inte att byta påsar då och då. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar