mjochumsen
Aktiv medlem
Jag har en Nikon F100 som har funkat bra i over 3 ar nu. Var ute och fotade en otroligt dimmig och fuktig soluppgang imorse och mot slutet av den 3 rullen film slutade kameran fungera. Pa displayen stod det "end" som om filmen var slut fast jag nyss tagit foto #32 pa en 36-rulle. Batteriet borjade bli svagt och jag bot mot de som jag hade i blixten (hade for tillfallet inte nagra andra med mig - amatormassigt, jag vet!) men inget hande. Det gick inte att spola tillbaks filmen och jag hade som sagt inte nagra nya batterier med mig att prova med. Jag bytte lins ett par ganger under morgonen men forsokte vara snabb for att inte ga nagon fukt in i kameran. Jag tog av objektivet hemma och tog ut batterihallaren for att se om det kan vara fukt som gjort det, efter en timme i varme sa hade inget hant.
Har nagon haft ett liknande problem? Forslag pa vad det kan vara? vad jag kan gora? har blivit ombedd att fota en vaninnas brollop imorgon sa inte jattebra timing....
ar tacksam for alla tips jag kan fa!
halsningar Malin
Har nagon haft ett liknande problem? Forslag pa vad det kan vara? vad jag kan gora? har blivit ombedd att fota en vaninnas brollop imorgon sa inte jattebra timing....
ar tacksam for alla tips jag kan fa!
halsningar Malin