Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujitsu NH751, bärbar.... nån som testat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Åland

Aktiv medlem
Hej!

Jag har länge kikat efter en bärbar för att kunna jobba lite med bilder i sällskap med familjen i st f borta i skrubben. Jag skulle vilja ha en 15-17" med bra skärm och hyfsade prestanda. Priserna rusar snabbt iväg.

Fujitsu NH751 säljs just nu på CDON till vad som verkar vara ett bra pris.

Har någon sett denna maskin på riktigt? Duger den till nåt? Hur långt räcker 8GB internminne?

Just för ögonblicket (det kan ändra snabbt..) funderar jag på en NH751 i st f att bygga en bra stationär för 8-9000 SEK och vara förpassad till arbetsrummet. Det blir inte av att jobba med bilderna bortkopplad från familjen.

CDON har kampanj t o m måndag.

Skulle vara intressant att höra om någon har denna maskin och vad denna/e någon tycker. De är inga storsäljare verkar det... Datorerna alltså.

Tack.

//Johan
 
Den har bara 4 GB så du vet det. Men den funkar tillräckligt bra ändå att redigera bilder med.

/Stefan
 
Jag har alltid fått höra att en PC aldrig kan utnyttja mer än 3GB av minnet, så allt över 3GB är bara slöseri.. ?
 
Jag har alltid fått höra att en PC aldrig kan utnyttja mer än 3GB av minnet, så allt över 3GB är bara slöseri.. ?

Snackar man 32-bitars operativsystem är det sant. Pratar man 64-bitars är gränsen 16GB på home premium och 192GB på Proffesional, Ultimate och Enterprise.

OS/X har säkert också 192GB gränsen vilket dock för närvarande torde vara fullt tillräckligt.

/Karl
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.