Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

FujiFilm s5000?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är lite sugen på en Fujifilm s5000.
Några bra eller dåliga erfarenheter?
Den känns lite B på något sätt.
Vet nån något liknande i samma prisklass eller t.o.m lite mer?

tack
jonas
 
Jag hade en förut.Kändes helt okej.
Klart den jag rekommenderar i den prisklassen.
5 b/sek är ju helt okej.
Bra skärpa och fina färger.
Dock låste sig min rätt ofta, vilket gjorde att jag fick ta ur batterierna för att starta om den.
Det gjorde mig galen.
Men min tjej (Jeanette Björkman här på fotosidan)tog den istället, hon är jättenöjd.
Den låser sig aldrig nu. :-(

Kolla här: http://s5000.net

//Daniel
 
Jag skulle nog rekommendera en Olympus 765 istället för Fuji-kameran. Lånade en sådan kamera under några dagar och jag tyckte inte alls om den. Den går att plåta med förstås men det finns bättre kameror enligt min mening. Olympusen är riktigt bra. Kolla gärna in tester i Digitalfoto-tidningarna och på nätet innan du bestämmer dig.
 
jag har en s5000 och är nöjd med den.
bildkvalitén är inte den bästa men det finns mkt manuella funktioner på den som kan vara värda att ha om man har ett stort intresse av kameror.

själv vill jag uppgradera till en Nikon D70 :)
 
Har haft min s5000 nu i ett halvår och är mkt nöjd med både bildkvalitet och alla funktioner. Det skall erkännas att inkörningstiden för att känna sej hemma med funktioner mm nog hamnade på någon månad. Men nu är jag mycket nöjd. och tänker absolut behålla den. Har även telekonvertern på 1,5X och den kräver verkligen stativ för att få ngn ordning på bilderna alt flytta närmare solen. Medföljande raw konverter fungerar mycket bra.

Har även köpt en D70 alldeles nyligen men den är under inkörning. Där får jag emellertid mycket hjälp från fotosidan./Thomas
 
Vet ej ngt om s7000 men 2000:- i skillnad bör rimligtvis ge bättre kvalitet när kameran kommer från samma tillverkare men är inget självklart. 7000 har högre uppl. men sämre zoom. kan inte dess funktioner. Du får gå och klämma på bägge. Ibland blir det ju vår egen känsla inför en vara som blir avgörande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.