Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm FinePix S5700 eller vänta på s5800:an?

Produkter
(logga in för att koppla)

Schrail

Ny medlem
Var nästintill helt säker på att s5700:an var den rätta kameran för mig men då ramla jag av en slump på nyheten at uppföljaren s5800 med 8 megpixlar istället för s5700:ans 7 megapixlar släpps i Januari/februari 2008.
Frågan jag nu ställer mig är om det är värt att vänta på den?
Det som kanske talar emot att jag tar s5800:an är att den troligtvis är dyrare vid releasen än vad s5700:an kostar idag.
Någon med en vettig åsikt?
Ni får också gärna rekomendera om ni har någon annan bra kamera i 1400-1800:- klassen för en nybörjarfotograf?

Bilagor

• 1444.jpg
    1444.jpg
    4 KB · Visningar: 168
Problemet är nog att du ställer en fråga som är delvis omöjlig att besvara. S5800 har ju inte kommit ut i handeln än så det är svårt att veta något om den. Specarna verkar dock väldigt lika förutom antalet pixlar. 7 eller 8 mp tror inte jag du ser någon skillnad på med tanke på att sensorn är såpass liten. Ofta är det så att flera mp på en liten sensor inte ger någon bättre upplösning. Den begränsas då ofta av andra faktorer som t.ex. brus och optiken.
mvh Hamann

Okej Men då står det mellan s5700:an och Samsung S1050. Någon som har någon större erfarenhet av dessa kameror?

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto