Petra_e
Medlem
Tänkte köpa en ny dig kamera. Har en systemkamera och en dig kamera sen förut och har möjligheten att sätta mina objektiv på en Canon EOS 300D tex men ekonomin tillåter inte det just nu. Så det får bli ett framtida inköp.
Men jag är väldigt sugen på en kamera med lite mer optisk zoom än 3x ;-)
De jag funderat och kollat på är
Fujifilm Finepix S5500 eller Olympus C-765
Jag kommer att fota natur, hundar och lite sådant mest. Är amatör men älskar att fota.
Känns som att Finepixen är lite mer kamera att hålla i och det ser ajg som en fördel. Att det även är AA batterier precis som förut gör mig inget. Är det någon större skillnad i kvalite mot de batterier som är i Olympus kameran?
Zoom är ju limvärdig på kameran så det har väl ingen betydelse vilken ajg väljer vad jag förstår.
Vad rekommenderar ni mig att köpa?
Tusen tack för tips till en amatör ;-)
Men jag är väldigt sugen på en kamera med lite mer optisk zoom än 3x ;-)
De jag funderat och kollat på är
Fujifilm Finepix S5500 eller Olympus C-765
Jag kommer att fota natur, hundar och lite sådant mest. Är amatör men älskar att fota.
Känns som att Finepixen är lite mer kamera att hålla i och det ser ajg som en fördel. Att det även är AA batterier precis som förut gör mig inget. Är det någon större skillnad i kvalite mot de batterier som är i Olympus kameran?
Zoom är ju limvärdig på kameran så det har väl ingen betydelse vilken ajg väljer vad jag förstår.
Vad rekommenderar ni mig att köpa?
Tusen tack för tips till en amatör ;-)