Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fuji xt1

Produkter
(logga in för att koppla)

thesutex

Ny medlem
efter åratal med Sonys A-mount trøttnade jag reelt på storleken och solgde rubbet, nu efter et par år er jag sugen på at børja om med mirrorless system.

fujis XT1 verkar fått massa beröm, och er snorbillig just nu. er det nått det er värdt å satsa på, eller er dumt å køpa en utgående modell. cyberphoto har begagnat til 6k och nya til 7k?!?

jag er mest gå rundt i stan fota, samt om jag gillar systemet kommer jag nog skaffa nått 70-200 liknande och fota flygplan.

tips? andra system som passar bättre? budget 10-15k

efter åratal med Sonys A-mount trøttnade jag reelt på storleken och solgde rubbet, nu efter et par år er jag sugen på at børja om med mirrorless system.

fujis XT1 verkar fått massa beröm, och er snorbillig just nu. er det nått det er värdt å satsa på, eller er dumt å køpa en utgående modell. cyberphoto har begagnat til 6k och nya til 7k?!?

jag er mest gå rundt i stan fota, samt om jag gillar systemet kommer jag nog skaffa nått 70-200 liknande och fota flygplan.

X-T1 har några år på nacken, men är en riktigt fin kamera som är väldigt prisvärd just nu. Behöver du filma eller behov av snabb och säker AF för rörliga motiv så är nyaste/nästa generation spegellösa bättre börjar närma sig DSLR:er (även om inte helt där än).

Jag har sony a7ii och den har jag med mig överallt, är supernöjd. Köpte en Fujifilm Xt10 till flickvännen med 18-55mm objektivet och kan säga att bilderna blir otroligt fina och skarpa.
Älskar båda dessa kameror så med andra ord, du kommer att bli nöjd med en Xt1

Mvh Öhrn

Jag har själv precis köpt en X-T1 lite pga det attraktiva priset.
Jag är helnöjd. Det är en fantastisk kamera som levererar fina bilder.
Det som till slut fick mig att slå till var att hur lätt det var att fota manuellt med den, vilket jag var van vid för länge sen med en kamera för film.
Kitobjektivet 18-55 som man kan få med till ett lågt pris är faktiskt riktigt bra vilket jag inte riktigt hade hoppats på. Jag skall behålla det och ha det som ett walkaroundobjektiv.

Det jag kan säga är att ifall du kan tänka dig begagnat ska du inte betala 6000 kr för en X-T1:a idag. Sök här på forumet, Tradera, Blocket och andra begagnatsidor för billigare alternativ. Det är en mycket trevlig kamera, dock.

jo forsto det var lite överpris när nya kostar 7k, dok sälgs dom av cyberphoto så dom tar vel lite extra. ska titta lite på nätet, dom jag har hittat har varit dyra en så lenge eller sälgs med kit linsen som jag inte er så sugen på.

tittar vidare, takk for tips

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto