ANNONS
Annons

Fuji X Mellanringar

Produkter
(logga in för att koppla)

Gutta

Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar om ni vill dela med er av era erfarenheter av billiga mellanringsalternativ till Fuji X.
Vilka ni har och om de fungerar bra eller dåligt.

//Jerka

Köpte på ebay funkar okej så länge man inte stackar dem, och om man gör det får man vrida lite på dem ibland för att de ska funka.

Att köpa på eBay är alltid en chanstagning. Några kompisar har köpt sådan här billiga mellanringar, (i och för sig inte med just Fuj X-fattning), och de har inte varit särskilt nöjda. Degigt material ger problem, det var mycket reflexer från blanka ytor samt en del annat som jag inte kommer ihåg just nu. De kronor du tjänar får du sedan äta upp varenda gång du använder dem. Köper du mellanringar av bra kvalitet svider det bara en enda gång, just när du betalar, sedan slipper du strul varenda gång. Med eBay-skräp är det precis tvärtom!

Har själv japanska Kenkos mellanringar liksom vissa bekanta, och ingen av oss har haft några problem alls med dessa, så det blir min primära rekommendation (ifall dessa finns till X-mount förstås, de vi har är alla för andra märken som sagt).

Kenko är ett långsiktigt företag. Grundades för närmare 60 år sedan, och gick för inte så länge sedan ihop me Tokina, så nu heter de Kenko Tokina nånting. Vet som sagt inte ifall de har mellanringar för X-mount, men det går ju minst lika bra med Fujfilm original mellanringar, som jag VET att de har (åtminstoen i två olika längder).

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar