Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji S9000 med 9Mp och 10.7x Zoom

Produkter
(logga in för att koppla)
låter bra, har någonslags mjukvaro stabilator om jag fattar de rätt, ska bliv roligt att se hur den klarar ISO 1600 om det funkar bra då behövs ingen stabilator.

Med tanke på att ljusstyrkan är så svag som f/4.9 i teleläget så skulle bildstabilisator vara mycket välkommet, även om den klarar ISO 1600.

PR-snubbarna på fuji kan konsten att uttrycka sig:

"Fujifilm’s new ‘bridge’ camera marries high end image quality with a lens so good, you’ll be glad it’s not removable"

sagan skrev:
Med tanke på att ljusstyrkan är så svag som f/4.9 i teleläget så skulle bildstabilisator vara mycket välkommet, även om den klarar ISO 1600.

trodde att den var med större bländara på max zoom hadde inte läst det.

Så blev det officiellt då till slut! Jag m.fl. som trodde den skulle heta E910! (blir väl antagligen nästa modell då)

Observera att det hos E900 står upplösning:

3848 x 2616 (10,1 MP ;-) )

Skall vara:

3488 x 2616 (9,1 MP)

Samt denna fantastiska "nya" finess:
"New pre-shooting live histogram and post-shooting Highlight Warning to monitor exposure issues before taking the shot."

Tänk vad Fujifilms ingenjörer har varit uppfinningsrika!

I övrigt verkar E900 vara en synnerligen trevlig kamera. Liiite för klunsig bara för min smak. Varför kan ingen göra en liten kamera med manuella funktioner? Dagens F10 lovar mycket gott för de kommande modellerna. Ger bara E900 liknande bildkvalitet fast 22% högre horisontell/vertikal upplösning med i övrigt liknande prestanda som F10 så är den mycket intressant. Jag tror jag köper en när den kommer ändå, oprovad. Verkar mycket lovande.

Tittar på fujifilm Usa på S9000 och där står:aparture range F2.8-F11.
Tycker det verkar vara en trevlig kamera med lcd skärm som går att vinkla.Men ingen bildstabilisator...

Ursäkta nu förstår jag att det var linsen som menades.

Ursäkta nu förstår jag att det var linsen som menades och inte bländaren.Fin kamera i alla fall.Fina bilder.

Mvh

Jag förstår att ljusstyrkan 4,9 är svag i teleläget.Har inget med bländaren att göra.Jag har lärt mig något.Tack!

Mvh

Varför kunde de inte "slängt i" bildstabilisering i denna kameran. Det är ju en kamera som verkar kunna ta brusfria bilder på höga ISO-tal och hade de haft bildstabilisering i den hade det varit kanon.

Har även tittat på Panasonic FZ30 (som kommer snart) och den har lite längre zoom och bildstabilisering, men har mycket mera brus verkar det som.

Så vilken ska man välja tillslut tro? en kombination av dessa två kameror hade varit det ultimata.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar