Annons

Fuji S3 pro i Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)

connyM

Aktiv medlem
Hej såg en annons från Mattsons Foto i Lund, att de hade Fuji S3 pro till salu.

Undrar nu om det är någon som redan köpt,
eller kanske varit och "klämt och känt" ?

OM, var bussiga och dela med er av era erfarenheter.

// Conny

expert fridhemsplan har en.

den stod på hyllan, men tyvärr hade jag tidsbrist så jag hann inte klämma på den.. Det känns dock som att Fuji misslyckats med denna kamera då den är väldigt mycket försenad.

Jag kände på den, första gången på Photokina i oktober 2004. Redan då var det första jag anmärkte på, vertikalavtrycket, som sitter hopplöst fel. Vid normal (vertikal) fotografering så kommer man åt vertikalavtrycket hela tiden. Detta är förmodligen en eftergift för att göra kameran så liten som möjligt. Den är ju inte mycket större än en vanlig dslr utan vertikalgrepp. Fujis svar på denna kommentar var att " ja, men den går ju att stänga av".

Men hur kul är det då? att behöva tänka på det varje gång man ska ta en bild i höjdformat..

Omfånget är bra, riktigt bra, utifrån de bilder jag sett. Men RAW-filerna blir hiskeliga 25MB...!!! Ganska ohanterligt och att föra över till datorn tar ju tid.. sen ska den ju konverteras..

Nepp.. denna modellen tror jag inte på..men den är intressant, sett ur de tekniska lösningarna, med speciella dioder för högdagrarna.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar