Annons

Fuji s-7000

Produkter
(logga in för att koppla)

mangew

Aktiv medlem
Såg att denna kamera fanns att köpa för nu endast 5295:-

Verkar vara bra pris, men är kameran bra? Vad tycker ni som använt denna? Är den brusig som antytts på vissa ställen?

Är det köpvärt med tanke på priset?

Min huvudkonkurrent är Olympus c-5060wz(kanske Nikon 5700 också), men den är 1100:- dyrare vad jag sett vilket gjorde denna Fuji intressant.
 
FOTO testade den i senaste numret..de tyckte den var bra, om än lite brusig.
Den hade samma upplösning som Sony 828:an med 8mp..och mindre brus/kromatisk aberration..så det låter som ett bra pris.
 
Är klart sugen på en själv, både privat och till jobbet (mediagymnasium). Verkar ge riktigt mycket kamera för pengarna, särskilt om man jämför med för ett halvår sedan. Men det klar, om man väntar ett halvår till...?
 
Jag har under dagen, sen jag såg denna prissänkning och blev intresserad kollat runt på tester på nätet. Vad jag finner gemensamt är att de olika testerna påpekar att kvaliten på bilderna inte håller högsta klass men att det är en hyffsat bra kamera ändå. Men i jämförelse bildkvalite med bla. Olympus c5060 så är det märkbar skillnad på testbilerna av s7000, Olympusen har märkbart bättre bilder. Dock undrar man ju ibland hur/om dessa bilder och tester är manipulerade.

Priset på s7000 är ju som sagt väldigt bra med tanke på bara för nån månad sedan. Men ändå, kanske det är värt en tusing till för en Olympus 5060 eller nikon 5700..eller ska man vänta ut närmare sommaren och se vad man får för pengarna då...;-)
 
Det som framgick i FOTO:s test var att bilderna blev bättre på S7000 om man använde 12mp läget.
 
Olympus testades inte..nope..därimot Sony 828, som blev rejält sågad.

De testerna finns inte på nätet, nope.
 
Har sett en del riktigt bra bilder från S7000. Men ärligt talat tror jag vilken kamera som heltst i denna klass och uppåt är tillräckligt bra för mig när det gäller bilkvalitet. Däremot känns Fujin mycket bra att använda med zoom/focus-ring, vettigt placerade knappar och rätt storlek/form för mig. Och med aktuellt pris så...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.