Advertisement

Annons

Fuji finepix s602

Produkter
(logga in för att koppla)
Gör jag bort mig om jag köper en sådan?

Är totalt grön vad det gäller analog såväl digital fotografering men är dock intresserad av att börja fota lite. Motiven blir allt från familjelivet till motorsport.
Självklart önskar jag mig bästa möjliga kvalitet men prislappen på s602 passar mig som handsken i vattnet. En systemdigital känns alltför dyrt och lite skrämmande...
Bilderna bör kunna skrivas ut med hyfsad kvalitet i a4 format. Mestadelen kommer dock att användas för webb.

S602 kändes även kanon att hålla i, zoomen verkar bra, övriga teknikaliter som slutare, vitbalans och dylikt är lite grekiska ännu så länge för mig men som sagt, jag vill lära mig. Megapixlarna förstår jag mig på och det tror jag duger.
Jag vill ha något att hålla i, tablettaskarna som cirkulerar är inget för mig. Får för mig att det är svårt att få in en bra optik i en sådan...

Förslag, råd och vägledning är oerhört tacksamt om ni känner att tid finnes!

Tack/
Peter

Nej du gör inte bort dig. Har du bestämt dig att det är digitalt du skall ha och i denna prisklass är det svårt att få en bättre kombination av bildkvalitet, manuella möjligheter och ergonomi.

Skall du fota motorsport (dvs snabba förlopp?) så är det tyvärr så att inga konsument- eller semi pro digitaler är jätte snabba vad gäller autofucus och tid från avtryck tills bilden tas. Dock står sig denna modell bra i snabbhet mot ex Minolta D7i och Nikon Coolpix 5700. Men för att inte lura dig, är det snabba förlopp som gäller så satsa på en analog systemkamera.

De saker jag saknar på den: ej spotmätning utom via meny, ej TTL-styrning av tillbehörsblixt. Möjligen ochså att det krävs en adapterhylsa för att montera ett filter.

//Jens, nöjd ägare av en s602z

Tackar å det hjärtligaste.
Skulle dock vara kul att höra från fler s602 ägare, gärna någon missnöjd sådan..

Tror ändå att det blir köp. Man måste väl börja någonstans och känslan känns rätt..

.... en nöjd s602z ägare... ;o), robust kamera med bra optik är mitt intryck.

Jag har provat att "framkalla" 20x30 och är helnöjd med resultatet.

/Johan

Har läst spaltmeter om kameran, samt kikat igenom gallerierna som är fotade med s602.
Jag gillar det jag ser men saknar en rejäl actionbild, typ biltävling, motocross eller liknande...

I morgon köper jag nog kameran!

Tack alla som hjälper en gröngöling!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar