Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

FS menyer ryms inte alltid på skärmen

Produkter
(logga in för att koppla)

JazzBass

Aktiv medlem
Hej,

Jag bläddrar ofta fram till olika intressegrupper via menysystemet (Bilder > Bildpooler > Intressegrupper). Listan på intressegrupper är däremot väldigt lång och borde delas upp på två spalter. På min hemmaskärm med lite blygsam skärmupplösning (1280x1024 tror jag) är Porträtt den nedersta intressegruppen jag ser.

Det finns ju andra sätt att hitta fram till de olika poolerna men tycker ändå menysystemet är det snabbaste och mest praktiska. Skulle ni kodsnickare m.fl. kunna åtgärda det här problemet på nåt vis?

Jag använder f.ö. firefox 3.5.

I Opera går det att använda scrollhjulet och komma nedåt i menyn och sidan, men i FF (3.5.3) så flyttar sig menyn med sidan istället för att ligga kvar där den ska. Klart buggigt.

Listan på intressegrupper är däremot väldigt lång och borde delas upp på två spalter. På min hemmaskärm med lite blygsam skärmupplösning (1280x1024 tror jag) är Porträtt den nedersta intressegruppen jag ser.
Märkligt, jag kör själv FF 3.5 på både Mac och Windows och där har jag en scrollbar i intressegruppsmenyn.

Christer, kolla Bilder > Bildpooler > Intressegrupper, det är där det inte skrollar. Grupper > Intressegrupper ser bättre ut. I alla fall i min Firefox 3.5.3.

Christer, kolla Bilder > Bildpooler > Intressegrupper, det är där det inte skrollar. Grupper > Intressegrupper ser bättre ut. I alla fall i min Firefox 3.5.3.

Oj, jag har inte tänkt på att det finns en skild "Grupper"-meny... Kanske borde börja gå in i poolerna den vägen istället. Men hursomhelst borde det ju funka på båda sätten.

Ja, det fungerar.

Man kan dock fortfarande ta med sig hela menyerna ner på sidan genom att använda t ex pgup/down, mushjulet eller piltangenterna. Detta verkar gälla alla menyer. Funktionellt är det inget problem, men det är allt lite märkligt. (Firefox 3.5.3)

Bilagor

• menyflykt.jpg
    menyflykt.jpg
    49 KB · Visningar: 88
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar