Annons

FS Galleri - effektivisering av slussen

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrikb81

Aktiv medlem
Jag skulle vilja föreslå att något görs för att snabba upp hanteringen av slussen till Galleri FS, så att det blir lättare att gå igenom och rösta.

Jag tycker att "problemet" är förhållandevis enkelt - det tar för lång tid och är lite knöligt att säga nej till en bild. Främst beror det på att man måste välja en anledning, klicka, och sedan vänta på att sidan uppdateras. Eftersom denna "anledning" ändå inte publiceras för den som har fått ett nej förstår jag inte riktigt vitsen.

Bäst tycker jag att det vore om man i listan av bilder som kommer upp kunde scrolla nedåt och bocka i "Ja", "Nej", "Avstår" på alla bilder på sidan, och sedan klicka "Uppdatera" för att svara på alla i bulk.

Hälsn,
Fredrik
 
Skulle vilja lyfta upp detta igen och se om det går att få en kommentar från någon här på FS.

Var just nine i slussen igen, och där har jag nu mer än 800 bilder som ligger för kommentering. Började gå igenom det, men med tanke på hur många klick det tar för en enda bild så blir det snabbt tröstlöst.

Varför inte en enkel funktion så man kan gå igenom bilderna och "tagga" de man tycker platsar, för att därefter trycka "nej på resten"?
 
Skulle vilja lyfta upp detta igen och se om det går att få en kommentar från någon här på FS.

Var just nine i slussen igen, och där har jag nu mer än 800 bilder som ligger för kommentering. Började gå igenom det, men med tanke på hur många klick det tar för en enda bild så blir det snabbt tröstlöst.

Varför inte en enkel funktion så man kan gå igenom bilderna och "tagga" de man tycker platsar, för att därefter trycka "nej på resten"?

Vi har tänkt ändra detta så att man per röstningstillfälle får ett mycket mer begränsat urval av bilder att kika på. När man är klar med dem får man lika många till.

Det där tror jag hjälper både att man får en mer hanterbar mängd att jobba med, men också att man bedömer de bilderna mot varandra - inte mot alla 800 på en gång (då är det många fler som "inte höjer sig över mängden" tex, man kanske blir onödigt hård)
 
Jag skulle vilja föreslå att något görs för att snabba upp hanteringen av slussen till Galleri FS, så att det blir lättare att gå igenom och rösta.

Jag tycker att "problemet" är förhållandevis enkelt - det tar för lång tid och är lite knöligt att säga nej till en bild. Främst beror det på att man måste välja en anledning, klicka, och sedan vänta på att sidan uppdateras. Eftersom denna "anledning" ändå inte publiceras för den som har fått ett nej förstår jag inte riktigt vitsen.

Bäst tycker jag att det vore om man i listan av bilder som kommer upp kunde scrolla nedåt och bocka i "Ja", "Nej", "Avstår" på alla bilder på sidan, och sedan klicka "Uppdatera" för att svara på alla i bulk.

Hälsn,
Fredrik

Jag tycker precis samma sak som du! Jag förstår inte riktigt varför man måste välja olika alternativ när man har röstat NEJ.

Det tar himla tid att göra det här idag och jag tycker det är dags för er som ansvarar FS avdelningen att förbättra funktionen t.ex samma som 1x.com, busenkelt att klicka!

Vi vet ju att det tar mycket mycket längre idag att få bilden igenom "röstad" alltså om den kommer in eller inte. Ska det vara så ? nej det skulle jag inte tro. Dags att effektivisera! Vakna!

Förhoppningsvis kommer någon här läsa min inlägg och lyssna på vad vi har sagt.

För mig så är det inte kul att rösta längre!
 
Hej!

Återkommer till den här frågan igen. Var inne igen i slussen för att rösta men tycker fortfarande att det är för många klick för varje enskild bild. Man måste klicka upp den i helskärm, titta, klicka ner den, klicka ja/nej/lägg ned, och sedan vänta på att sidan ska uppdateras. Med tanke på hur många bilder som ligger för bedömning så tror jag att detta skulle vinna på att snabbas upp.

Nytt förslag på funktionalitet:

1. Man klickar upp den första bilden i helskärm och får då de tre knapparna i botten av bilden.
2. När man klickar på ett av alternativen (ja/nej/lägg ned) så laddas automatiskt nästa bild.
3. Etc.

Tror det skulle snabba upp detta rejält.

/Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.