Annons

Frustration!

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena

Aktiv medlem
Tank er... Strulat som fan for att fa tag pa all utrustning... Stor tung vaska med storformatskamera... stor tung vaska med Elinchroma flashar och stor tung vaska med blixtstativ och kamera stativ paraplyn mm...

Bokat upp tjejj som skulle modella for mig... fotograferade i fem timmar och ordnade allting... flyttade runt saker och allt...

OCH VAD GOR JAG???

Glommer att andra installningen pa blixtsynken sa att alla bilderna kommer ut blanka!

Helt otroligt!

Min larare tyckte sa synd om mig sa han gav mig 4 paket 5x4 film som hade gatt ut i datum :p

Har slutat grata nu i alla fall och bokat in modellen for nasta helg samt kameran...
Vad gor man inte? :)

Hej..

Jeg har värt i en tilsvarende situasjon i forb.
med en raklamjobb.Hadde 120 rull bakstykke på
kameraet og skiftet til 135 bakstykke.
Men jeg jobbet videre som om jeg hadde 120
bakstykke.Filmen ble levert timeslabb og skulle
sendes videre til kunde..Fa´n for et sjokk.
Alt gikk bra til slutt,men det var pinligt.
Egentlig så tror jeg at det er bra vi blir
påmindt,,,at vi kan gjöre feil..
En kommer ned på jorda med begge beina..
mvh..leif

Helena, du har mina sympatier! Kan inte kännas kul alls. Har du inget Polaroidbakstycke? Det tar bort mycket av oron.

Än så länge har jag inte råkat ut för nåt sånt så att en hel plåtning har gått åt skogen, men nån gång ska väl vara min tur...Eller otur, ska man kanske säga.

När jag gjorde lumpen som fotograf i Karlskrona 1994 skulle jag och min kollega ta gruppfoto på lottor från hela landet som hade en gemensam övning i stan. Tidigt en förmiddagen ställde vi upp dom (ca 120st) på trappan till Amiralitetskyrkan (där gubben Rosenbom står), och både jag och min kollega kände oss som två tuppar i en hönsgård när vi briljerade med vår gedigna Hasselbladsutrustning!

När vi sedan skulle framkalla filmerna blandade vi ihop två dunkar med framkallare (vi var väl inte helt fokuserade, hade tankarna på annat håll) vilket resulterade i helt blanka negativ.

Ni kan ju föreställa er hur pinsamt det var att gå till lottaexpeditionen och förklara att negativen var blanka. Men det mest pinsamma var när vi skulle ta om bilderna (jag kallsvettas fortfarande när jag tänker på det), då kände vi oss snarare som två idioter än något annat. Och gliringarna från 120 lottor lät inte vänta på sig...

hälsn. Joakim

Efter min första sommar med min Minolta SRT-101 kom jag till labbet med sisådär 5-6 rullar vilket var jättemycket för mig på den tiden. Jag kände mig hyperproduktiv och såg mycket fram emot att få gå och hämta ut mina kreationer två dagar senare!

Men alla rullar utom en var blanka! .:( :mad: :( :mad:

Det visade sig att jag inte hade varit tillräckligt noga med laddningen av kameran så att filmen helt enkelt hade legat kvar i kasetterna. Ganska ledsen var jag, men jag lärde mig också att hålla koll på att tillbakaspolningsveven roterade vid filmframmatning efter den händelsen.

Calle nog hade jag pollabakstycke alltid men det var traqsigt sa jag kunde inte anvanda det :p

Har i alla fall ordnat sa att jag har all utrustning ute infor helgen och sa har jag en mellanformatskamera som backup :)
Bara en vecka till dedlinen :(

lessen om jag avviker lite från ämnet men jag är så nyfiken...
Vilken skola är det du läser på Helena?

Ha en bra dag!!

Sara:D

Liax.

Vissa gör vad som helst för att träffa kvinnor två gånger.

;)

Själv har jag hällt blekfix i framkallartanken på en RA-4 maskin.

Det höjer inte kvaliteten på bilderna som kommer ut.

En klassiker bland yrkesfotografer är att man på den färdiga bilden upptäcker en polaroid som ligger någonstans fullt synlig i bilden.

Ja fy kattsingen.
Det västa som hänt mig var när vi gjorde ett arbete med Courtney Love/Hole.

Courtney är vår stora idol men efter vi plåtat 8st rullar film på henne både offstage & onstage lämnade vi in rullarna för framkallning.
Labbet sjabblade så att negativen knappast inte gick att använda, troligtvis 1timmes för lång blekfix eller något i den stilen!
Utav sammanlagt ca 288negativbilder gick 5st att rädda.

Dessa blev inte ens bra!
Snacka om att känna sig skyldig fast man egentligen var oskyldig.

Nu soppar vi alltid själva.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar