Annons

Frustration...

Produkter
(logga in för att koppla)

dJb

Aktiv medlem
Här har man planerat en fototur till storforsen under den tidiga morgonen, har just fyllt på termosen och gjort i ordning mackor. Kameraväskan är packad och inspirationen på topp och vad händer. Jo, himlen öppnar sig för några minuter sen och det börjar spöregna!
Ska man gå och lägga sig eller chansa på att det inte regnar vid storforsen, åtta mil bort, det är frågan.

Ungefär samma sak hände mig ikväll. Jag hade bestämt mig för att fota monstertruckracing eller vad det heter. En halvtimme innan det börjar öppnar sig himmeln fullständigt...

Shit happens...

Åk!

"En dålig dag med fotografi är ändå bättre än en bra dag med något annat."

(Citat från någon berömd fotograf, minns ej vem)

dJb skrev:
Här har man planerat en fototur till storforsen under den tidiga morgonen, har just fyllt på termosen och gjort i ordning mackor. Kameraväskan är packad och inspirationen på topp och vad händer. Jo, himlen öppnar sig för några minuter sen och det börjar spöregna!
Ska man gå och lägga sig eller chansa på att det inte regnar vid storforsen, åtta mil bort, det är frågan.

Ta med regnskydd, du kanske fångar nåt helt annat i regnet än vad du tänkt dig!

Om det helt plötsligt slutar regna & solen spricker fram så kan det bli mycket stämningsfullt!

//Larsa

Jo, jag är ju lite ovädersromantiker så det blir nog att åka men jag skjuter nog på det nån timma. Det blev nästan kolsvart ute på en gång. Om gryningssolen behagar visa sig lite senare så finns nog chansen till en riktigt fin fotogenisk morgon. :)

ANNONS