Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fritt forum saknas....

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattsen

Aktiv medlem
... på sidan med namnet "Senaste foruminlägg".

Sedan jag hittade hit till FS tar jag alltid just den sidan eftersom jag tycker att den är mest överskådlig av de olika sätten att kika på nya foruminlägg & trådar.. Nu finns ej längre inlägg i "Fritt forum" med bland där.

Om det inte kodmässigt är allt för svårt vore det kanon om de forum man har valt att "Bevaka" oxå listas på denna sida.

//Mattsen

Jag håller med trådstartaren att det vore trevligt med en funktion att kuna välja om man vill se Fritt Forum trådarna under Senaste inlägg, ibland är det kul att läsa dessa utflippade trådar men ibland å vill man slippa se dom... :)

/Jesper

Varför inte slå på stort på en gång. En bra funktion vore väl att som betalmedlem helt kunna välja vilka delar av forumet man vill ska ingå i sin personliga lista/senaste inlägg funktion.

Fritt forum finns inte med i den listan eftersom den inte riktigt platsar i den listan, eftersom trådarna är felt fria och som sagt ofta ganska utflippade.

När det gäller forumfunktionalitet och specialanpassningar så är det lite mer lurigt än andra saker på FS, då forumet är en tredjepartsprodukt. Men förslaget att man som betalmedlem kan speca ner vilka forum man vill ha i den listan är ju kreativt och bra förslag. Det ser jag nyttan med. Just nu är det dock toktjockt så räkna inte med detta på en bra stund. Men vi noterar ner det på förslagslistan.

Toppen!

Låter som en bra grej. Med alla förslag som redan finns så gissar jag på att tangentborden redan glöder. ;)

elmfeldt skrev:
Fritt forum finns inte med i den listan eftersom den inte riktigt platsar i den listan, eftersom trådarna är felt fria och som sagt ofta ganska utflippade.
Mycket trist enligt mig. Jag vill ha fritt-trådarna där!

Jag saknar fortfarande frittforum

i 'Lista senast inlagd' :(

Må vara att en del diskussionerna där flipppar ur helt, men samtidigt är det många bra och framför allt oväntade diskussioner om foto som finns där. Det är synd att de trådarna inte syns ordentligt.
Nu är jag ju inte latare än att jag kan klicka på länken för att kika enbart i Fritt forum, men det känns som att tänket att det bara är icke-fotorelaterade diskussioner som dyker upp där är lite fel.
/Maria
Just nu i fritt forum:

Bilagor

• senast.jpg
    senast.jpg
    44 KB · Visningar: 219
Jo, det är kanske en del bra diskussioner där, men väldigt ofta helt utflippade diskussioner som slabbar ner listan. Jag tror att senaste tänkte var att man skulle kunna ha en inställning i sin Profil huruvida Fritt skulle synas eller inte. Men det är inte färdigdiskuterat eller implementerat.

Snabblänken till "Läs nya diskussioner/svar" borde struktureras om så att den liknar vyn som maria har i bilden. Just nu måste man hela tiden gå in i tråden för att sedan klicka sig till sista sidan man var på, vilket ger en mängd onödiga sidladdningar. Ung. 1-3 extra för varje tråd som har mer än 1 sida, med andra ord de flesta.

Men många använder ju den vyn också då de vill ha med fritt forum i bilden.

Nu kan kan välja att få med Fritt forum i "Lista senast inlagda" (om man är inloggad). Inställningen komms ihåg mellan gångerna.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto