Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fri musik till videofilm ?

Produkter
(logga in för att koppla)

lim

Ny medlem
Hej !
Förutom stillbildsfotografering är jag intresserad av videofilmning.
Står i begrepp att ljusätta en digitalfilm med speakertext samt musik. Filmen ska visas offentligt samt göras kasetter av för försäljning
Vet någon var jag kan få tag på "Fri musik" "Biblioteksmusik" etc för att undvika Stim avgift, vilket budgeten inte tillåter.
Tacksam för svar !

[email protected]

Hej.
Tyvärr det finns ingen fri musik.
Enda tillfället är vid nyhetsinslag om en konsert/band då man enligt nyhetsrätten får spela max 30sek musik.

Ett billigt alternativ är att köpa en cd med redan betald stimersättning till artisterna via stim el. annan org.
Då får man använda just den musik som finns på cd:n till det du skall använda den till.

Oftast är det så kallad "hissmusik"
Priset per cd brukar ligga från 2000:- till 8000:-

Ett annat bättre alternativ är att köpa loss en låt från någon musiker du själv känner.

Dock är det absolut bästa man kan göra att låta köparen ansvara för alla clearingavgifter i samband med försäljningen.
Då slipper man själv bry sig om detta.

Ha det & lycka till med produktionen.

Kommer inte på någon "fri musik" just nu.
Däremot kan jag tipsa ett företag som heter BMG. De har enorma lager med bra låtar som man kan använda till en betydligt billigare penning än STIMmade låtar.
Detta plus att låta köparen ta kostnaden, som Northern Star skrev, gör att du kan komma undan billigare med gott resultat.

Titta på den här http://www.bmgprodmusic.se/ om det låter intressant.

Alltså...jag trodde att stimavgifterna enbart gällde svenska artister, men det är möjligt att jag missuppfattat något.

Men annars kan man ju sätta sig och lyssna igenom på mp3.com där många garageband laddar upp musik för fri användning.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar