Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fredrik

Produkter
(logga in för att koppla)

pleasant

Medlem
hej
han blåste mig nyss på 7000kr.
kollade tyvärr upp namnet här på fotosidan försent. kristian nilsson...
fy fan säger jag!

hur ska jag göra? hopplöst?

ett tips är att få papper från banken att du har skickat pengarna in på hans konto/kontonummer borde finnas.. och att inte har skickat något tillbaka..

och de andra, kolla gärna att personen som säljer har bilder/högre medlemskap, brons/silver/guld(trovärdigare)

Kontakta fotosidan och polisen. Fotosidan lämnar vad jag vet ut IP-nummer till polien på deras begäran. Polisanmälan är ju naturligtvis ett måste...

ett tips är att få papper från banken att du har skickat pengarna in på hans konto/kontonummer borde finnas.. och att inte har skickat något tillbaka..

och de andra, kolla gärna att personen som säljer har bilder/högre medlemskap, brons/silver/guld(trovärdigare)
-------------------------------------------------
Håller med Damoor här...kollar hur länge en medlem har varit medlem på fs...aktiv med bilder o i forum mm innan man gör ett köp....visst det finns säker dom som varit medlemar väldigt länge o varit jätte aktiva som ändå luras men det är alltid tryggare o handla av en "känd" profil från fs än en som nyligen/nyss blivit medlem...det förekommer väldigt många bedrägre ute på nätet(inte bara inom foto) så man ska vara försiktig med sina köp över nätet o alltid göra affär öga mot öga eller genom payson/internetgirot om det inte är någon man känner för att inte blir lurad....alltid lika tråkigt när någon blir lurad.

Hur betalade du? Det kanske kan gå att häva betalningen eller åtminstone få reda på hans identitet.

Om du vet hans riktiga identitet kan du lätt kolla upp var han bor på hitta.se eller eniro. Bor du i närheten kan du ju bara titta förbi och hämta pengarna + ränta.

ANNONS