Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

framkallning

Produkter
(logga in för att koppla)

Kraftwerk

Aktiv medlem
finns det affärer som tar emot svart/vit film(kodak 400)? som är gjord för att man skall framkalla själv!? eller...

De flesta tar emot "riktiga" svart-vita filmer.
Det du ska se upp med är affärer/lab som gör automatiska maskinkopior. Det blir aldrig speciellt bra då det skiljer väldigt mycket mellan de olika filmtyperna vad gäller framkallningstider och kemier.
Det du ska leta efter är något ställe där de kopierar manuellt. Det kostar lite mer men blir ruskigt mycket bättre!
Bor du i Stockholm så kan du lämna in filmerna hos Kodak Image Center. Dom skickar rullarna till Miniatyrfilm på Skeppargatan som kopierar just manuellt med väldigt fint resultat. :D

...Fråga någon på en fotoklubb?...

Jag menade alltså att någon på en fotoklubb kan hjälpa till med framkallning för en ringa penning.

Jag gjorde en del sådant i början av min ”karriär”. Hade kontrakt med en Expert-butik, när någon lämnade in svartvitt så gjorde jag jobbet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar