Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallning och skanning i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

rifqi

Medlem
Hallå

Jag har precis kommit hem med en Mamiya C330 och har beställt lite film. Jag är helt ny vad det gäller film och det ska bli väldigt spännande att prova på. För tillfället har jag inget intresse, utrymme eller budget att framkalla och skanna själv, så jag skulle uppskatta lite förslag och rekommendationer på vart man kan vända sig.

Jag kommer att fota både färg och svartvitt om det har någon betydelse. Finns det något bra ställe man kan lämna in film i Göteborg eller är det bättre att skicka iväg den någonstans? Det viktigaste för mig är att det blir skannat i hög kvalité och sedan tänker jag skriva ut det på min egen skrivare.

Götaplatsens foto löser det man ber dem om, men det konstra ju sin slant givetvis... Crimson.se (beställa fotopåsar och skicka in) är nog billigare, iaf för bara framkallning, för scanning vet jag inte.

Tror de flesta lite större fotoföreningar har tillgång till labb annars om du vill gå den vägen...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar