Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallning i Malagatrakten, Spanien?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocke

Aktiv medlem
Hej!

Snart åker jag iväg en sväng till Spanien och hade tänkt foto en del natur den här gången. Kan nån rekommendera nått hyffsat labb i Malaga/Fuengirolatrakten? Framför allt då negativ film.

De labb jag provat tidigare (Fuji foto center och La calle i Fuengirola) har varit rätt bra men de senaste gångerna så har filmen sett ut som om hela stranden blåst in i deras maskiner... repig mao.

/Jocke

Spanska foton...

Frågade en väninna som nyligen har bott i Fuengirola och Malaga. Hon hittade inget bra alternativ i Fuengirola. Allt går tydligen till samma ställe (antagligen där de samlar sand ;-) för framkallning.

Malaga; I slutet av Calle Nueva (närmast Plaza de Constuticion) ligger en stor fotobutik där de har tre olika framkallningsalternativ (fotopåsar då de skickar bort allt). Det ena av dem lär vara mycket bra, men min väninna kommer inte ihåg vad den hette, ta dock inte den med en sol på! Om du har lust kan du gå dit och kolla namn/färg på fotopåsar så kan jag (hon) hjälpa dig vidare.

Lycka till!
Hasta luego!

Tack för tipset! Får ta och kolla in den fotoaffären. Låter som ett bra ställe att köpa film på också.

Du säger att dom skickar bort allting, då är det inte 24 timmars framkallning antar jag? Jag kan ju prata med de som jobbar där, de kanske kan rekommendera ett snabblabb som inte bara vänder sig till solturister.

Jag hade tänkt fota några rullar i El Torcal bla. Ska vara rätt fantastiskt säger de som varit där.

Hasta luego, que te vayas bien :)

/Jocke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar