Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Framkallning för förstoring i ram
- Trådstartare Bempa75
- Start datum
millhouse
Aktiv medlem
Jag vill förstora ett foto, och sen placera fotot i ram utan glas över.
Vad ska jag tänka på? Vilken kvalitet ska jag välja på pappret? Det ska inte vara på canvas, utan ett vanligt foto. Vad väljer jag, och vart?
Mvh Beatrice
Hej Beatrice!
Om jag har en bild som jag "skapat" och kanske också känns som om jag lyckats med så skulle jag lägga ned en del på monteringen:
1) Jag skulle inte undvika glas, därför att det är det som slutgiltigt skyddar bilden mot ljus, damm m.m
2) Jag skulle också utföra monteringen efter dom gamla men mycket bra principer som finns.Här har du en länk hur en montering går till i fall du inte känner till det. www.fotografiska.org/2009/05/artikel-montering-av-bilder/
Du kan även söka på "inramning" på nätet(Sverige) så finns det ett företag i Stockholm som har mycket bra info om detta.
Jag har genom åren haft några utställningar och dom bilderna har jag alltid lagt ner arbete på.En sådan utställning var på 100 bilder.Jag fick även bygga egna transportboxar för att inte skada bilderna med ramar och glas.
Men även om du "bara" skall ha bilderna hemma på vägen så gör det där extra så blir du även nöjd längre fram.