Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallning av gamla rullar i Stockholm?

Produkter
(logga in för att koppla)

booten

Aktiv medlem
Hej,

Jag har ett par riktigt gamla filmrullar som jag vill kolla om det finns nåt på. Det är bla en Hauff Pancola 17/10 DIN och en (Gevaert) Gevapan 30.
Gaevert slogs ihop med Agfa på 60-talet så det är som sagt gamla rullar...

Känner någon till om det finns något labb i Stockholm som kan hjälp till?
Nån fotoklubb kanske?

Mvh
Stefan

Något säger mig att det är ett uppdrag för gubben på Svenska kort på Hornsgatan, han framkallar svartvitt och har nog varit i branschen sen de där filmerna var aktuella.

Sorry för sent gensvar...

Jag lämnade in en av rullarna hos Schönherrs som hjälpte mig, tror den gick vidare till Crimson.
Negativen är bleka men inte helt oanvändbara.

Det kostar dock en hundring per film så jag tvekar lite ang dom äldre rullarna, tråkigt att kasta ut 400 spänn på förstörda filmer... Men nyfikenheten vinner kanske över snålheten nån dag.

/Booten

Hej,
Jag har ett par riktigt gamla filmrullar som jag vill kolla om det finns nåt på. Det är bla en Hauff Pancola 17/10 DIN och en (Gevaert) Gevapan 30.
Gaevert slogs ihop med Agfa på 60-talet så det är som sagt gamla rullar...
Känner någon till om det finns något labb i Stockholm som kan hjälp till?
Nån fotoklubb kanske?
Mvh
Stefan

Hej.
Tråkigt att fotolabbet inte "klipp"-testade för att få fram en framkallare som står rätt i förhållande till din film. Visserligen är alltid äldre film ett "äventyr" att framkalla. Men med lite möda så går det, vilket stora fotolabb inte har tid med, om man inte vill betala lite extra vill säga.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar