Annons

Framkallning av film till cd

Produkter
(logga in för att koppla)

sanla73

Aktiv medlem
Hej!
Jag undrar om ni kan rekommendera nåt ställe där man får bra kvalitet på "bilder på cd"? Har provat nåt ställe här i Halmstad men bilderna blir ganska korniga redan vid 200% förstoring om man lägger in dem på datorn.
Dessutom skulle jag gärna vilja ha bilderna bara på cd för jag vill inte ha papperskopior av alla utan göra det efteråt. Men det är väl inte många labb som gör så? Det blir kanske billigare att ta dem på papper också?

mvh Sandra
 
Hej

Jag har bara framkallat bilder till CD en gång...å då va de billigare att få dem till enbart cd.
De va på Fuji Fotocenter Frölunda torg...
Borde väl finnas ngt sådant i Halmstad också.
 
sanla73 skrev:
Hej!
Jag undrar om ni kan rekommendera nåt ställe där man får bra kvalitet på "bilder på cd"? Har provat nåt ställe här i Halmstad men bilderna blir ganska korniga redan vid 200% förstoring om man lägger in dem på datorn.
Dessutom skulle jag gärna vilja ha bilderna bara på cd för jag vill inte ha papperskopior av alla utan göra det efteråt. Men det är väl inte många labb som gör så? Det blir kanske billigare att ta dem på papper också?

mvh Sandra

Inscannade bilder har en tendens att bli korniga, oavsett hur du gör. 200% förstorning är juh extremt dock, så kan du juh inte tänka. Det är vad som blir på pappret eller på skärmen i den slutstorlek du planerat att ha som har betydelse.

Det finns labb som bara framkallar o scannar in, det ska inte vara något problem. Har man ett digitalt minilab så går det lätt till.

/Henri
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.