Annons

Framkallning av diabilder (inlämning)

Produkter
(logga in för att koppla)

rababe

Ny medlem
Hej.
Google hittar inte speciellt mycket för diabildsframkallning, så vet ni var jag kan lämna in? Det finns på internet, men kan man lämna in dem fysiskt i vanliga fotoaffärer som gör det på någon timme?

Jag är lyckligt lottad, jag har lyckats få en analog systemkamera, så jag är helt okunnig men fingrarna kliar och jag vill gärna använda den.

Jag vet inte hur det ser ut numera. Men för många år sedan när jag fotade. Så brukade jag besöka ortens lokaltidning.
Dom brukar köra minst en framkallning varje dag. Klart billigast.

Men kanske de slutat med detta numera, då digitalt går så mycket snabbare.

Vanliga fotoaffärer som fortfarande har sin framkallningsmaskin kvar kan framkalla den på en timme som du ville.

Om det är E6 framkallning du menar så finns nog ett antal proffslabb kvar i landet. Ett finns kanske kvar här i Helsingborg. Krelab heter det och har tel 042 14 77 77.

Enklast köper du en påse här:
http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6196515

Du kan ringa in din beställning eller registrera dej som kund och betala med kort i förväg t.ex.

Om det är diafilm så är det de två nedre alternativen du har att välja på. Väljer du 59-kronorsalternativet så får du tillbaka filmen klippt i 6-bilderslängder i en genomskinlig plastficka. Du får själv montera bilderna i ramar. I början kanske det inte blir så många bra bilder på en rulle så det här alternativet är mest ekonomiskt.Det brukar ta 2 - 3 dar innan filmen är tillbaka.

Köper du flera påsar samtidigt blir det billigare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar