Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkalla papper!

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersPS

Aktiv medlem
Hej!

Har köpt ett packet med Kentmere´s plastpapper och har varit på Fotokompaniet i Gbg och gjort en del förstoringar. Nu är det så att jag har fått blodad tand av detta och hade tänkt att förstora hemma. Pappa har en apparat så det är inga problem.
Det jag undrar är om det finns något man har hemma man skulle kunna blanda ihop och ha som framkallare för papper?

///Anders S
 
Njae, det blir nog allt att krypa till korset och handla.

Utomlands så funkar Macodirect för kemi.
Silverprint för papper.
Photax är rätt vettiga här hemma.
Scandinavian har blivit för dyra, men det går ju alltid att kolla.

Det finns recept på fotokemi att hämta på nätet.
Problemet är att handla ingredienserna. Det finns nog ingen fotohandlare i Sverige.
Och vill du handla av kemiföretag så kommer det in alla möjliga fåniga regler eller måste man handla minst 1kg osv.
Förr kunde man handla av Apoteket, men det var länge sedan. Det beror säkert på ngn dum bombmakare.
Och utomlands har det blivit väldigt kinkikt efter att Al Quaida gav sig på WTC i NY.

Hittar du en handlare som säljer råkemi så vore jag tacksam för ett mail...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.