Intressant frågeställning.
I praktiken är det sannolikt inga problem. Skatteverket gör sällan hembesök.
Har man en rörelse som sysslar med foto så är det knappast någon granskare som skulle höja på ögonbrynen över att det finns kostnader för utskrifter och förstoringar. Åtminstone inte om det finns någon rimlig proportion mellan intäkter och kostnader. Man lär inte få frågan "var hänger dessa då?".
Nu får jag dock intrycket att TS rörelse är ganska liten. Att firman är registrerad med fotoverksamhet har kanske inte så stor betydelse. Frågan är om den verkligen bedriver en rörelse. Hur stor är omsättningen och hur stora är kostnaderna för dessa förstoringar i förhållande till omsättningen? Skulle t ex rörelsen gå back och förstoringarna utgör en större del av kostnaderna skulle kostnader mycket väl kunna ifrågasättas.
Sedan är det lite knepigt just med "hemmakontor".
En klassisk situation är när en egenföretagare har inrett en del av bostaden till kontor. Han vill då att företaget skall betala hyra för lokalen till honom själv. I det fallet brukar kravet vara att lokalen har egen entré utifrån.
Den avgörande punkten tror jag är att bilderna kommer att hänga permanent i den privata bostaden. Då kan Skatteverket - med visst fog - hävda att de i huvudsak kommer betittas av fotografen själv i hans privata bostad och därmed vara en personlig omkostnad. Det faktum att man då och då kommer att ha vänner, bekanta och presumtiva kunder som har möjlighet att beskåda bilderna lär inte bita.
Alltså, att låta firman betala för förstoringarna och lägga dem i en låda och ta fram när det kommer kunder och visa - inga problem.
Att ha dem permanent hängande på väggen i hemmet - problem.
Så gissar jag.