Annons

Framkalla bilder i göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Naemi77

Aktiv medlem
Hade tänkt att börja framkalla lite bilder men vill undervika att handla på nätet. Vilken butik har bäst kvalitet och pris i Göteborg? :)

Grafi Foto leverarar mycket bra kvalitet. Finns på Mariaplan. Det var iofs ett tag sen jag använde dom nu, men de var riktigt bra då och jag tror knappast att kvaliteten gått ner.

ERicson är mycket bra

ericssons foto mölndalsbro tycker jag funkar bra,man laddar upppå deras hemsida och kan hämta sen

Jag håller med att ERicson foto är mycket bra!!! Har provat många ställen i GBG och tycker de är bäst när jag inte har tid att beställa via Crimson.

Lars

Jag tror att en viktig parameter är om du väljer att få bilderna direkt eller om du kan vänta, för om du kan vänta typ 1-2 veckor så vet jag att t.ex. Fuji har en klart bättre "framkallning"/utskrift.

Jag tror att en viktig parameter är om du väljer att få bilderna direkt eller om du kan vänta, för om du kan vänta typ 1-2 veckor så vet jag att t.ex. Fuji har en klart bättre "framkallning"/utskrift.

Klart bättre än vem? Varför vänta 2v på Fuji när du kan få lika bra eller bättre bilder från Crimson/Qpix på 2 dagar?

Själv använder jag mest Crimson men flera kompisar i fotoklubben svär vid Ericssons och några andra vid Qpix.

Klart bättre än vem? Varför vänta 2v på Fuji när du kan få lika bra eller bättre bilder från Crimson/Qpix på 2 dagar?

Själv använder jag mest Crimson men flera kompisar i fotoklubben svär vid Ericssons och några andra vid Qpix.

Ops det var länge sedan, missade att följa upp tråden.. Nu har det blivit aktuellt igen med lite utskrifter.

Min reflektion var att Fuji's "snabbutskrifter" (de man får på en timma) är sämre än de du får om du har tid att vänta 1-2 veckor.

Den stora skillnaden är ju att de snabba bilderna skrivs ut direkt i deras "fotoautomater" och du har mindre kontroll.

Tror t.o.m. att det var billigare att vänta lite...

Sedan är ju frågan hur bra bilder man vill ha, hur mycket får det kosta att det blir ett uns bättre? Om skillnaden är tydlig är det väl inte snack om saken, men om det bara är synligt för den som letar efter skillnaden,, då skulle jag välja det billigaste alternativet.

Eller,, om du behöver ha någon sorts "garanti" för att bilderna inte innehåller några fel eller att du kan få en ny om du upptäcker ett fel.. då blir det ju Crimson eller Qpix?!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto