Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fraktkostnad
- Trådstartare Mange W
- Start datum
Mange W
Aktiv medlem
Det e ingenfara med utkörning på dagtid eftersom jag e hemma med min dotter, pappaledig till september.
Fick precis svar ifrån Robertwhite och frakten kostar 29 pund + VAT = 34 pund = 401 kr i dagens kurs.
Så varorna jag kollade på en D300 + ett 16-85 vr objektiv + ett uv filter och ett 4 Gigs Lexar pro blir 407 kr dyrare hos robertwhite än på Wearehouseexpress, men frakttiden är ju kortare hos robertwhite så vi får se hur det blir när jag får pengarna tillbaka på skatten nästa vecka.
Fick precis svar ifrån Robertwhite och frakten kostar 29 pund + VAT = 34 pund = 401 kr i dagens kurs.
Så varorna jag kollade på en D300 + ett 16-85 vr objektiv + ett uv filter och ett 4 Gigs Lexar pro blir 407 kr dyrare hos robertwhite än på Wearehouseexpress, men frakttiden är ju kortare hos robertwhite så vi får se hur det blir när jag får pengarna tillbaka på skatten nästa vecka.
Kodiak
Aktiv medlem
Hmm, intressant, hur ska jag räkna för att veta vad det blir för kameran i hand i Sverige.
D300 hus enbart kostar £885 (www.robertwhite.uk.com) vilket med Forex valutaomvandlare blir SEK 10 820.
Vad tillkommer på det förutom frakt på ca 400 kr?? Moms? Tull? Andra avgifter?
Mvh
Svante
D300 hus enbart kostar £885 (www.robertwhite.uk.com) vilket med Forex valutaomvandlare blir SEK 10 820.
Vad tillkommer på det förutom frakt på ca 400 kr?? Moms? Tull? Andra avgifter?
Mvh
Svante
Mange W
Aktiv medlem
På Robertwhites priser e det 17% i Skatt sedan tillkommer det inget annat än frakt man betalar ingen tull o sånt inom EU.När jag kollar på valuta.se så får jag att 885 pund e 10443kr hmm undrar vilket som e rätt, men 885*1,17=1035,45 pund = 12218kr +400 ifrakt alltså 12618kr i handen
Senast ändrad:
ErlandH
Aktiv medlem
Forex tar väldigt bra betalt för att växla pengar -- deras kurser stämmer alltså inte riktigt med verkligheten om man handlar via webben.Mange W skrev:
När jag kollar på valuta.se så får jag att 885 pund e 10443kr hmm undrar vilket som e rätt.
Den enklaste sättet att kolla valutakurser är annars att googla. Skriv direkt i sökfönstret enligt modellen "885 gbp in sek".
Men lägg på ungefär 1,5 procent (dvs 200 kr) på totalsumman -- så mycket tar bankerna när man använder kortet för köp utomlands. (Utom Icabanken, där slipper man såna avgifter.)
Emil-G
Aktiv medlem
Hur vet du att Ica inte kompenserar det med sämre växelkurs? =)ErlandH skrev:
[...] Men lägg på ungefär 1,5 procent (dvs 200 kr) på totalsumman -- så mycket tar bankerna när man använder kortet för köp utomlands. (Utom Icabanken, där slipper man såna avgifter.)
Ingen av bankerna ger dig intra-bankkurserna på valuta, de har alltid påslag av ett eller annat slag. Om de sedan kallar det växlingsavgift, kortavgift eller döljer den i sämre växelkurser är strunt samma, det drabbar ju alltid kundens plånbok ändå.
RW är inte billigast i England men de är garanterat en av de handlare med bäst renomé. Fantastiskt hjälpsamma och kunniga utan att vara påträngande "säljiga" när jag pratade med dem i telefon.
ErlandH
Aktiv medlem
Du har faktiskt fel. Jag har kollat.Emil-G skrev:
Hur vet du att Ica inte kompenserar det med sämre växelkurs? =)
Ingen av bankerna ger dig intra-bankkurserna på valuta, de har alltid påslag av ett eller annat slag.
Emil-G
Aktiv medlem
Vad bra! Tack för det.ErlandH skrev:
Du har faktiskt fel. Jag har kollat.
eon
Aktiv medlem
bedui.com skrev:
säljer Robertwhites greymarket eller äkta UK-kameror?
Äkta!