Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fraktkostnad

Produkter
(logga in för att koppla)

Mange W

Aktiv medlem
E det någon som vet vad fraktkostnaden är hos Robertwhite?

Tex på en nikon d300 med 16-85 vr objektivet till sverige.

Jag hittar inget om frakt på deras sida, jag har mailat dom med men inte fått något svar.,
 
Har för mig att jag betalade strax under 500 kr i för ett år sedan.
Tänk på att fraktbolagen kör ut paketen dagtid.
 
Det e ingenfara med utkörning på dagtid eftersom jag e hemma med min dotter, pappaledig till september.

Fick precis svar ifrån Robertwhite och frakten kostar 29 pund + VAT = 34 pund = 401 kr i dagens kurs.

Så varorna jag kollade på en D300 + ett 16-85 vr objektiv + ett uv filter och ett 4 Gigs Lexar pro blir 407 kr dyrare hos robertwhite än på Wearehouseexpress, men frakttiden är ju kortare hos robertwhite så vi får se hur det blir när jag får pengarna tillbaka på skatten nästa vecka.
 
Hmm, intressant, hur ska jag räkna för att veta vad det blir för kameran i hand i Sverige.

D300 hus enbart kostar £885 (www.robertwhite.uk.com) vilket med Forex valutaomvandlare blir SEK 10 820.

Vad tillkommer på det förutom frakt på ca 400 kr?? Moms? Tull? Andra avgifter?

Mvh
Svante
 
På Robertwhites priser e det 17% i Skatt sedan tillkommer det inget annat än frakt man betalar ingen tull o sånt inom EU.När jag kollar på valuta.se så får jag att 885 pund e 10443kr hmm undrar vilket som e rätt, men 885*1,17=1035,45 pund = 12218kr +400 ifrakt alltså 12618kr i handen
 
Senast ändrad:
Så 10 820 KR X 1,17 = 12 659 kr + frakt ca 400 kr ger ett totalpris på 13 000 kr ca. Inte så stor skillnad, verkar finnas för ca 14 000 på svenska butiker men en tusenlapp är ju pengar de å.

Tack för snabbt svar!
Svante
 
När jag beställer en D300 + 16-85 vr + ett 4gigs lexar pro + ett uv filter från Robertwhite så betalar jag 17334kr med frakt, det hos typ cyber eller scandinavian landar väl på typ 21000 så typ 4000 billigare e bra, med en frakttid på 1-2 dagar e det super.
 
Mange W skrev:
När jag kollar på valuta.se så får jag att 885 pund e 10443kr hmm undrar vilket som e rätt.
Forex tar väldigt bra betalt för att växla pengar -- deras kurser stämmer alltså inte riktigt med verkligheten om man handlar via webben.

Den enklaste sättet att kolla valutakurser är annars att googla. Skriv direkt i sökfönstret enligt modellen "885 gbp in sek".

Men lägg på ungefär 1,5 procent (dvs 200 kr) på totalsumman -- så mycket tar bankerna när man använder kortet för köp utomlands. (Utom Icabanken, där slipper man såna avgifter.)
 
ErlandH skrev:
[...] Men lägg på ungefär 1,5 procent (dvs 200 kr) på totalsumman -- så mycket tar bankerna när man använder kortet för köp utomlands. (Utom Icabanken, där slipper man såna avgifter.)
Hur vet du att Ica inte kompenserar det med sämre växelkurs? =)

Ingen av bankerna ger dig intra-bankkurserna på valuta, de har alltid påslag av ett eller annat slag. Om de sedan kallar det växlingsavgift, kortavgift eller döljer den i sämre växelkurser är strunt samma, det drabbar ju alltid kundens plånbok ändå.

RW är inte billigast i England men de är garanterat en av de handlare med bäst renomé. Fantastiskt hjälpsamma och kunniga utan att vara påträngande "säljiga" när jag pratade med dem i telefon.
 
Så nu har jag beställt en D300 + 16-85vr + ett 4G Lexar pro och ett uv filter hos Robert White och det gick på 17690 kr med allt. så nu sitter man och väntar som ett barn innan julafton.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.