Annons

Frakt från USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Wolf Beam

Aktiv medlem
Jag gjorde ett inköp på Adorama i måndags (17/11) och fraktbolaget UPS skulle sköta leveransen. Med det kollinr som jag fick har jag seda kunnat följa paketet på nätet. Det kom till Malmö redan på onsdagen (!). Efter en dags uppehåll i tullen släpptes paketet för leverans. Igår kunde jag dock läsa följande:

Nov 21, 2003 10:20 A.M. RECEIVER NOT IN ON 1ST DELIVERY ATTEMPT;PKG DELIV NEXT BUSINESS DAY-NO SAT GUAR

Någon avi har jag inte fått! Måste man ta ledigt för att få detta paket? Någon som vet hur leveransen går till? Jag trodde att det överlämnades till posten och att avi lämnades för uthämtning.

Tacksam för svar

Vad jag köpte? en Canon kikare 12x36 med bildstabilisering. Adorama 3800:- med moms tull o frakt blir det drygt 5500:-
Cyberphoto 11 500:- (!!!)
 
Nej, UPS lämnar inte över paketet till posten. Du kan, om du vill ringa till UPS, du hittar nummret på www.ups.se De kan säkert leverera till ditt jobb, eller lämna hos en granne.
 
UPS

Hej

Jag har använt mig av UPS en gång, då fick jag en avi samt ett telefonsamtal. Hela den "affären" var rätt lyckad för min del. Köpte lite grejor från Österrike till ett totalt värde av ca 100 euro plus frakten som inkluderades i COD-priset (Cash on delivery). När försändelsen kom till Sverige tabbade sig UPS i omräkningen av valutan, jag fick betala 100 sek vid leveransen i stället för de 100 euro omräknade till sek. Jag påpekade detta för mannen från UPS. Han kunde inget göra sa han (beloppet 100 sek var inlagt i hans handdator). Jag betalde mannen en hundring och fick kvitto, ringde därefter till UPS Sverige och berättade vad som skett. Har inte hört något från dem sedan dess, och detta skedde för ett år sedan......



Johan
 
GRATTIS

jjern skrev:
Hej

Jag har använt mig av UPS en gång, då fick jag en avi samt ett telefonsamtal. Hela den "affären" var rätt lyckad för min del. Köpte lite grejor från Österrike till ett totalt värde av ca 100 euro plus frakten som inkluderades i COD-priset (Cash on delivery). När försändelsen kom till Sverige tabbade sig UPS i omräkningen av valutan, jag fick betala 100 sek vid leveransen i stället för de 100 euro omräknade till sek. Jag påpekade detta för mannen från UPS. Han kunde inget göra sa han (beloppet 100 sek var inlagt i hans handdator). Jag betalde mannen en hundring och fick kvitto, ringde därefter till UPS Sverige och berättade vad som skett. Har inte hört något från dem sedan dess, och detta skedde för ett år sedan......



Johan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.