Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor om S95, minneskort för hd? Köpa från EU? Språk?

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasT

Aktiv medlem
Hej!
Tanken är att jag ska lägga en beställning på en Canon S95 nu i helgen för att byta ut den halvtrasiga Canon A520.

1. Jag vill gärna ha möjlighet att filma i 1080p, finns det några snabba spec. för vad det krävs för typ av kort? (Jag tänker hastighet och storlek).

2. Jag funderar på att beställa kameran från Tyskland/Holland, finns det internationella menyer i kameran? Finns det något jag kommer att sakna om jag beställer den inom EU förutom en svensk manual?

3. Om ni vet något ställe med ett kanonpris, hojta gärna till!

1. Jag menar givetvis 720p och inte 1080p då kameran inte har det läget... Det verkar dessutom som att jag lyckades googla till mig ett svar på frågan själv. SD Klass 6 är det som rekommenderas.

Jag är fortfarande intresserad av vilket språk det är i kameran...

Menu Languages:
English, German, French, Dutch, Danish, Finnish, Italian, Norwegian, Swedish, Spanish, Chinese (simplified), Chinese (traditional), Japanese, Russian, Portuguese, Korean, Greek, Polish, Czech, Hungarian, Turkish, Thai, Arabic, Ukrainian, Romanian, Farsi

ANNONS