Annons

Frågor om DPP

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
Sitter med Canons DPP program och har lite funderingar ang redigering i RAW.
Om jag gör en redigering och visar före/efter i split screen. När jag sen går in och sparar en redigering jag gjort och tar upp den igen så kan jag inte se före/efter (alltså skillnad från hur bilden är fotad). Finns det något sätt att göra detta på?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Sitter med Canons DPP program och har lite funderingar ang redigering i RAW.
Om jag gör en redigering och visar före/efter i split screen. När jag sen går in och sparar en redigering jag gjort och tar upp den igen så kan jag inte se före/efter (alltså skillnad från hur bilden är fotad). Finns det något sätt att göra detta på?

Hoppas ni förstår hur jag menar.

Jag fattar Anders; tror jag.

Före är förra. Är det begriplig svenska?
DPP's historia går bara et steg bakåt.

Men, om du inte sparar orginalfilen; så kann du starta på nytt med redigeringen av RAW-filen.

Inte helt rätt! DPP noterar vilka ändringar du och behåller orginalbilden "bakom". Det betyder att du alltid kan återställa dvs dra i de olika spakarna till nollägen och då ser du din orginalbild, som inte ändrats. Det finns också ett kommande "Revert to shot settings" som återställer allt.
Eller så har jag missförstått frågan?

Jo det verkar tyvärr vara så. Nåja, man lär sig nog att arbeta så efter ett tag.

DPP++ verkar ju vara en kanongrej.
Blir nog till att investera i den så fort jag blivit lite varmare i kläderna på DPP :)
Tack för tipset

Jo jag håller på att testa gratisversionen.
Självklart kommer jag köpa den större versionen om jag gillar denna.
33 kronor är helt överkomligt pris, eller rättare sagt så har dom höjt det från 3,5 euro när jag laddade ner testversionen till nuvarande 4,5 euro :)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto