Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frågor angående Ny Mamiya

Produkter
(logga in för att koppla)

MartinAdolfsson

Aktiv medlem
Hej
Har vart på jakt efter en mellan format kamera ett tag nu, har fått vældigt mycket råd om olika modeller, men har bestæmt mig før att satsa på mamiya.
Vad jag vill ha ær:
6*4,5
TTL blixt
Helst autofocus
samt lætt att hantera.
Ær intresserad av 645 PRO TL, nån som har erfarenhet av denna?
Mvh Martin

hmm nu kanske jag kommer göra massor av folk sura, men jag tycker du skall tänka över vilket format du skall använda. 6x4.5 har många fördelar t.ex lättare kameror/objektiv, mer bilder per film. Dock tycker jag formatet känns som ett uppförstorat 35mm. Jag hade nog sneglat på 6x7... lite tyngre kameror, mindre biler per rulle mm, men du kommer definitivt inte att känna igen dig från 35mm. Men som det var ju inte detta du frågade om :)

Jag har goda erfarenheter av 645 PRO utan TL. Den är i princip lika lätthanterlig som en småbildskamera (förutom vikten förstås). Den har manuell fokusering.

Kan du beskriva mer i detalj vad du vill veta?

Lite funderingar?

Jag har tænkt jobba mycket på location dvs helst handhållen med TTL blixt..
Ær den lætt att hantera, enkelt och snabbt att byta magasin, ær autofocusen bra?
Nått speciellt jag bør tænka på vid dessa omstændigheter?
Mvh Martin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar