Annons

Fråga om Speedlite Yongnuo YN-560

Produkter
(logga in för att koppla)

pladder

Medlem
Hejsan,


Fick hem min Yongnuo YN-560 2 på posten idag och äger också en Nikon d90. Kan dock inte lista ut hur jag ska få den att synka på själva kameran för det ska väl gå, eller?
Har testat att sätta både blixten och kameran i M-mode men det händer ingenting. "off camera" är det inga problem alls, då synkar den direkt.



Har kollat både manualen och min bästa vän google men kan inte se vad jag missat.
Skulle vara extremt tacksam för svar!
 
Nu har jag ingen yongnuo, men det låter som du satt blixten i slavläge. Den borde kunna vara på M både som slav och på kameran.

Inlägget skrivet med mobil
 
M, S1 och S2 är för vanlig användning på kameran (M) respektive optisk slavfunktion med eller utan förblixt (kommer inte ihåg om det är S1 eller S2 som ignorerar förblixt). Ska du ha den på kameran är det alltså läge M som gäller. Om det ändå inte funkar så kan det vara trassel med kontakten - kolla att den glider in i blixtskon som den ska och att kontaktstiftet ser ut att lägga an mot blixtskons kontakt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.