Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga om Panasonic FZ18

Produkter
(logga in för att koppla)

Ponte

Ny medlem
Tänkte beställa en sån imorgon. Men jag skall ha den med när jag jagar så jag undrar om den är tyst? Alltså att man kan typ lägga den på "ljudlös"?

Mvh:ponte

Utan att ha erfarenhet av just den kameran vågar jag nästan lova att man kan stänga av allt pipande och blippande. Möjligtvis får man stå ut med ett svagt surr från zoomen. Har själv en Minolta A2, som är en liknande men äldre kamera -- och den är fullständigt ljudlös. Vill du vara riktigt säker kan du gå till en kamerabutik och kolla.

Allt pipande etc. går att stänga av och det enda som hörs är det mekaniska ljud som objektivet ger ifrån sig. Jag tycker dock att det ljudet är ganska högt (det var lägre på den Sony H5 jag hade tidigare), så jag instämmer i det Erland H säger om att du kanske skulle gå till en kamerabutik och kolla ljudnivån innan köp.

Tack för svaren! Okej, finns knappast i någon butik här på Åland. Så det är väl bara att chansa, går ju att stänga av alla pip och blipp ljud iaf!

Mvh:ponte

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar