Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga om Mac-kompatibilitet för kortläsare

Produkter
(logga in för att koppla)

Rolandsk

Aktiv medlem
Jag undrar om minneskortsläsare SAN Disk Image Mate för Compact Flash minneskort med USB2 sladd är kompatribel med Mac? Kortläsaren är silvergrå.
Tacksam för svar.
/Roland

Jag undrar om minneskortsläsare SAN Disk Image Mate för Compact Flash minneskort med USB2 sladd är kompatribel med Mac? Kortläsaren är silvergrå.
Tacksam för svar.
/Roland

Alla USB läsare ska fungera med OSX.
MEN jag och några till har rapporterat problem med SanDisk läsare och OSX 10.7.4 där den har svårt att "montera" minneskort man sätter in i läsaren. Ibland dyker de inte up alls, ibland får man meddelande att den inte tagits ur läsaren korrekt osv...
För mig har det löst sig genom att ta ur kort, koppla loss läsare och sen sätta i läsaren och kortet igen.
Omständligt men funkade för mig.

nu har jag skaffat en FW800 läsare istället vilket är snabbare och hittils felfritt.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto