Annons

Fråga om ljustält från Kaffebrus

Produkter
(logga in för att koppla)

Epic

Aktiv medlem
Hej,

Jag har kollat på olika alternativ för produktfoto, alltifrån hemmabyggen till Cubelite och kommit fram till att det här ljustältet från Kaffebrus skulle passa mina behov http://www.kaffebrus.com/ljustalt-for-produktfoto-vitt-7.html

Har du haft erfarenhet av ett sådant? Finns det några klara nackdelar i jämförelse med Cubelite eller andra kända produkter? Som jag har förstått, så har Cubelite en inbyggd reflektor som den här inte har. Det skiljer en hel del i pris.

Någon erfarenhet av att handla på Kaffebrus?

Tack på förhand!
/Bilal
 
Jag har handlat

Hej jag har handlat både bakgrundshållare,bakgrund, paraplyer och fjärr till blixtarna totalt 3 ggr och har alldrig haft problem. Men det finns en tråd här på forumet någonstans där någon hadde nån fnurra med något.

Vad det gäller ljustält vet jag inget.
 
Tack Carlos för info om Kaffebrus som leverantör.

Undrar även om kvaliteten på tyget varierar mellan olika tillverkare, det finns inte så mycket info på återförsäljarnas webplatser.

Har någon läst något test?
 
Jag undrar samma sak. 60x60x60 kostar bara 500:- på kaffebrus mot andra som tar 1000-1500:- för ett lika stort, hur stor skillnad är det?
 
Jag har handlat ett flertal ggr. av Mr. Kaffebrus.
Han är kanontrevlig att ha å göra med. Har bl.a haft problem med en blixt som var fraktskadad av posten. Han ersatte den utan besvär.

Har även ett tält 60x60x60 från kaffebrus.
Har dock inte provat nått annat tält att jämföra med.Men min slutsats är att det funkar finfint.

Kvaliten på själva tältet är nog inget att klaga på tycker jag. Sedan bakgrunderna som följer med, 1 svart å 1 vit är väl sisådär. Detta är ju inget problem då man enkelt skaffar egna tyg och sätter in som bakgrunder.

Jag har använt tältet ett flertal ggr. då jag fotat produktbilder, har då använt en 300 WS kaffebrus blixt nerställd på 1/32 del som jag "bombat" genom sidoduken. Sedan har jag brukat använda reflektorer på insidan gjorda av kartong för att ytterligare diffusera eller spegal ljuset som jag önskat.

Skickar med en testbild på smycken jag fotat på uppdrag.
 

Bilagor

  • sixten.jpg
    sixten.jpg
    68.1 KB · Visningar: 744
Tack för svaret Jonas.

Så det är inga problem att lysa upp tältet rejält? På bilden tycker jag att sidorna ser ganska "tjocka" ut men det är kanske bara som det ser ut
 
Om det är 60x60x60 tältet http://www.kaffebrus.com/ljustalt-for-produktfoto-vitt-7.html

som du menar så är väggarna inte tjocka.
Dock är det ett stålband eller vad man kallar det som löper längs alla kanter vilket gör att man kan vika ihop den som en reflexskärm.....
(dock inte det lättaste :))))

Man får tältet i en liten påse ca 30cm i diameter och några cm tjock. Sedan "öppnar" tältet och får aldrig ihop det igen :)) Jo det går att få ihop.

Jag använde till dom här bilderna endast 1st. 300 WS blixt på 1/32 styrka. objektiv 50 1.8 på bländare 8 och hade ändå tider på över 1/100 så det är inga problem att lysa igenom väggarna.

/Jonas, JOP
 
Då får det bli ett sånt tält sen, och lite att göra under tråkiga dagar med att försöka få ihop det :) kanon. Tack så mycket för hjälpen
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.