kidix
Aktiv medlem
Har just fått hem ett litet studiopaket från Kaffebrus:
"2st 110Ws studioblixtar av metall, blixtrör av plug-in typ
2st rejäla stativ med maxhöjd 2.7 meter, max belastning 6kg (WT8051)
2st 50 x 70 cm softbox med adapter
1st 84cm vitt paraply
1st radiosändare inkl. mottagare för trådlös användning av setet"
Nu skall jag inhandla lite bakgrunder men då jag endast gör detta på "skoj" (fota barnbarn mm.) skall jag inte investera i dyra bakgrunder.
Har idag köpt 5 meter svart velour från Jysk (75 spänn just nu!den finns i en massa färger)
och en vit 180 bred mörkläggningsrullgardin.
Det visade sig att den inte är helt vit, går mer mot natuvitt.
Hur viktigt är det att det är helt vitt? Har förstått att även en vit bakgrund är svår att få helt vit.
Är som sagt inte så haj på den här tekniken och skulle vara evigt tacksam för lite hjälp och en massa tips.
Jag behärskar retuchering bra och kan ju fixa till färger efteråt.
Vad jag förstått är vitt väldigt vanligt men kanske skulle jag satsa på en annan färg förutom svart som jag absolut vill ha??
Jag vill kunna byta rullgardinen snart om jag inte har nytta av den. Baksidan är glittrigt silver så den skulle jag väl kunna ha användning som refektor
Tacksam för alla tips!!!
Kaarina
"2st 110Ws studioblixtar av metall, blixtrör av plug-in typ
2st rejäla stativ med maxhöjd 2.7 meter, max belastning 6kg (WT8051)
2st 50 x 70 cm softbox med adapter
1st 84cm vitt paraply
1st radiosändare inkl. mottagare för trådlös användning av setet"
Nu skall jag inhandla lite bakgrunder men då jag endast gör detta på "skoj" (fota barnbarn mm.) skall jag inte investera i dyra bakgrunder.
Har idag köpt 5 meter svart velour från Jysk (75 spänn just nu!den finns i en massa färger)
och en vit 180 bred mörkläggningsrullgardin.
Det visade sig att den inte är helt vit, går mer mot natuvitt.
Hur viktigt är det att det är helt vitt? Har förstått att även en vit bakgrund är svår att få helt vit.
Är som sagt inte så haj på den här tekniken och skulle vara evigt tacksam för lite hjälp och en massa tips.
Jag behärskar retuchering bra och kan ju fixa till färger efteråt.
Vad jag förstått är vitt väldigt vanligt men kanske skulle jag satsa på en annan färg förutom svart som jag absolut vill ha??
Jag vill kunna byta rullgardinen snart om jag inte har nytta av den. Baksidan är glittrigt silver så den skulle jag väl kunna ha användning som refektor
Tacksam för alla tips!!!
Kaarina