Annons

Fotoväskor till skidåkning

Produkter
(logga in för att koppla)

JP Collén

Aktiv medlem
Vad finns det för väskor till skidåkning. Fotograferar nästan enbart skidåkare och därför vill jag ha skidfästen på väskan (ett krav för köp). Vill gärna ha lite utrymmen för förstärkningsplagg. Har 2 objektiv plus huset och blix + sladd är på g.

Ja vet att DaKine har en väska men jag tycker den är för stor, 40 L.
Finns det något annat att skaffa?

Jag kör med en vanlig Haglöfs tight rygsäck. Har kamerahus och objektiv separat. Åt huset (eos 5)och blixten har jag byggt en hård väska av plastdunk+liggunderlag. Objektiven (70-200/2.8 och 28-105) har jag i mjuka objektivväskor. På så sätt har jag utrustningen ganska krashsäker men det blir lite jobb att plocka fram den. Å andra sidan tar man inga bra skidbilder utan en massa förberedelser, i alla fall inte jag.

Jag har en Burton väska, men inte den där.
Min är lite större och ett av de bästa köpen jag
nånnsin gjort.
Jag har sett den mindre som heter Zoom
och den verkar också riktigt bra.
Den ser smidig ut och öppnas i ryggen.

/Mattias

Tja Jonas.
Kan rekomendera Da Kine Poacher som har en öppning i ryggen vilket gör det lätt att komma åt kameran snabbt.
Jag har byggt en insats av liggunderlag och limpistol. Har ett fack i botten där jag lägger extraobjektiv. Jag får med mig en 1:a med motor, 70-200, 17-35, 2x converter och en blixt vid behov.
Hoppas detta kan hjälpa dig i ditt val av ryggsäck.
Jag är kanonnöjd. Sjysst bild Förresten!

det är en bra idé..men då kommer detta också att bygga allting...jag vet inte om jag kan det..och om ja nu skulle kunna det blir de inte bra...men tanken har flugit i mitt huvud...
finns det någon mall att hämta någonstans eller är det fri hand som gäller...?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar