Annons

Fotoutställning av Malin Hellesø

Produkter
(logga in för att koppla)

xavslut

Avslutat medlemskap
Vill passa på att informera om Malins FÖRSTA separatutställning.

Plats: Galleri Mazarin i Söderhamn.
Utställningen hängs upp 7 februari och jag tror den öppnar måndag 9 februari. Malin kommer att ställa ut 24 personliga svartvita favoritbilder.

Utställningen heter: "Intryck och uttryck"

Önskescenario: Fotosidans medlemmar möter upp i stora skaror... :)

Terje (stolt man)

Bilagor

• copy of vinterdimma.jpg
    copy of vinterdimma.jpg
    34.6 KB · Visningar: 1,040
Hängningen börjar ca 12.00 och är förhoppningsfullt avslutad kl 14.00 då Kulturföreningen Fotografiska Galleriets Vänner (Galleri Mazarin) börjar sitt årsmöte i lokalen på Rådhuskonditoriet som då inte är tillgänglig för besök.
Sten
(som är den i arbetsgruppen som har hand om en del praktiska saker kring Malins utställning)

Får be om ursäkt för det inlägget i så fall, det var inget illa menat mot någon person alls. Hade svårt hålla mig för skratt...man får ju tolka bäst man vill och personligen tyckte jag det var rätt komiskt men förstår om du tyckte det var osmakligt.

mvh olof med dålig humor

olofsilfverdal skrev:
Får be om ursäkt för det inlägget i så fall, det var inget illa menat mot någon person alls. Hade svårt hålla mig för skratt...man får ju tolka bäst man vill och personligen tyckte jag det var rätt komiskt men förstår om du tyckte det var osmakligt.
Jag tycker det var kul:)

Tyvärr kan jag inte komma på utställningen, men hoppas det går bra för Malin.
Lycka till!

Det var inte min mening att någon skulle ta illa upp, snarare det motsatta.

Hoppas däremot att det kommer att bli en välbesökt utställning och att vi nu kan lämna mitt roliga skämt :)

Får väl göra en resa upp till svärföräldrarna i Söderhamn och passa på att glida in på det trevliga Galleri Mazarin.

Hur länge håller utställningen på?

Lite om Galleri Mazarin och utställningarna under våre 2004

Kulturföreningen Fotografiska Galleriets Vänner bildades 1981. Syftet var och är alltjämt att syssla med ideell fotografisk galleriverksamhet. Konditor Ingvar Andersson upplät det innersta rummet på Rådhuskonditoriet och sedan starten har omkring 240 månadslånga utställningar hängt på Galleri Mazarin som det kallas.

Utställarna har kommit från ett stort antal länder förutom Sverige. I förteckningen över utställare under åren återfinnes en hel del fotografer som då var eller senare blivit mycket kända.

Medlemsförteckningen upptar ett hundratal medlemmar som kommer från hela landet men de flesta är från Söderhamn med omnejd.

Utställare och tider på Galleri Mazarin under vintern och våren 2004

Fn-10/1 Kurt Ekh, Tumba
10/1-7/2 Vasilis Theodorou mfl, Uppsala
7/2-6/3 Malin Hellesö, Söderhamn
6/3-3/4 Ingemar Eklund o Karl-Erik Åman, Gävle
3/4-8/5 Medielinjen, Staffansskolan, Söderhamn
8/5-12/6 Falu FK

Hälsningar
Sten

I bland kan man tycka att man bor bortom all ära och redlighet (eller vad det heter).
Men tillsvidare kommer jag bara att tycka det mellan 7/2 och 6/3.
Men man vet aldrig...ser ni nån med lite klurig rävblick så kan det vara denne bildintresserade uteliggare från norr som vandrat söderut.
Mvh/-Anders

Jag har ju precis börjat jobba i Söderhamn så jag kommer att försöka kika förbi. Men som ny i stan så har man ju ingen lokalkännedom. Var ligger lokalen?

/Svante

Rådhuskonditoriet ligger granne med Rådhuset.
Gallerilokalen är rummet längst in till vänster när du kommer in. Ta en kopp och en mazarin och titta på bilderna under tiden!
Sten

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto