Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoutbildning för ambassadörer

Produkter
(logga in för att koppla)

Arja

Ny medlem
Hej!
Jag är med i styrelsen för en nationell förening som heter Svenska Byggnadsvårdsföreningen.
Runtom i landet har vi ca 80 länsombud, ambassadörer för föreningen och som verkar för att folk ska bli medvetna om vårt bebyggda kulturarv.
De anordnar föreläsningar, kurser, läger, seminarier, studiebesök, skriver debattartiklar i rivningsfrågor mm. Jag håller på och skissar på ett utbildningsprogram för länsombuden för att dom ska kunna bli effektivare i sin roll.
I basmodulen för kommunikatörer inom byggnadsvård finns bl a mediastrategier, retorik, opinionsbildning, storytelling, lagstiftning kring byggande och också FOTOGRAFI.
Tanken är att ge länsombuden 1-2 dagars inspirerande kurs för hur de kan använda bilden för att förmedla en miljös atmosfär, få folk att stanna upp, väcka intresse.
Jag tänker mig bildkommunikation, komposition, inspiration, konstruktiv kritik på bilder som tas i en gammal miljö.

Har ni tips att ge mig på fotografer som skulle kunna hålla i en sådan utbildning?
Främst aktuellt 2013, ev endagskurs i höst.
Kanske ni själva? Hör gärna av er till mig med förslag.
Med vänliga hälsningar
Arja Källbom, [email protected]
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.