ANNONS
Annons

Fotouppgifter för nybörjare, som går igenom kamerans funktioner?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonvision

Medlem
Letade lite lat, och fann därför inget.

Nu sitter jag här nöjd med min första systemkamera, en eos 50D och bågnar inför alla inställningar som går att göra. Jag har ett hum om lite ditt och datt men är ändå en nybörjare.

Finns det någon käck sida eller någon bok som går igenom uppgifter som går ut på att använda kamerans inställningar manuellt. För att bekanta sig med det hela i praktiken.

Jag löser nog detta ändå tids nog men en liten kickstart hade inte suttit helt fel.

Några tips?

mvh,

Jon

Verkar som om du bor i Göteborg. Kan du komma till Lerum första onsdagen varje månad, så har Lerums Fotoklubb träff. Häng med på en fotoutflykt. Du kommer garanterat lära dig en hel del och träffa likasinnande som älskar att grotta ner sig i kamerahantering och prylar. Några timmar med praktik kombinerat med eget intresse för självstudier kommer att göra susen.

Lär dig de generella grunderna först. De är egentligen bara två. Slutartider och Bländare. ( borde väl också finnas en hel del matyttigt i manualen också )

Finns artiklar här på fotosidan. Gratis fotokurs finns på www.kameravaskan.se
Förklaringar på termer och ord finns på www.fotoord.se

@Minita

Ärs,

Jag jobbar borta så jag är inte i Göteborg på veckorna dessvärre, annars hade det varit kanon.

@pellepiano

Ser himla bra ut, ska kika igenom minsann. Manualen ligger uppslagen framför mig i detta nu och jag läser den från pärm till pärm. Men jag har lite svårt för att lära mig bara genom att läsa, behöver praktisk tillämpning för att få hjärnan att registrera det hela.

Tack,

Jon

Inte uppgifter men lite kvällsprogramaktig diskussion och föreläsning om foto.

http://www.maxoutput.com/photoclass/

Bildkvalitén är sådär och han mumlar en del, men när man kalibrerat sina sinnen så är det väldigt bra förklarat för mig :)

Om någon annan sitter i samma båt.

/jon

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar