Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotouppgift och diskussion i GBG med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)

alstersjo

Aktiv medlem
Hej
Jag har på en kurs insett hur utvecklande det är att få en fotouppgift som skall vara klart till en viss datum. Gärna någon som inte är vad man vanligen fotograferar så man måste tänka till lite extra.
Kursen jag har gått är snart slut och jag vill fortsätta med detta arbetssätt och tänkte då att man kunde skapa en löst sammansatt gruppering här på fotosidan där vi träffas en gång per månad och går igenom bilderna vi tagit för månadens uppgift. Då är tanken att vi skall diskutera bilderna och komma med konstruktiv kritik för allas utveckling.
Alla kunskapsnivåer och fotoinriktningar är välkomna, det enda önskemålet jag har är att man kan ge och framförallt ta en diskussion angående bilder.
Är det någon som tycker detta låter intressant?


Mitt förslag är att vi träffas någonstans på tisdagen den 14:e december klockan 18:00 för en första träff. Med andra ord blir det andra tisdagen varje månad i framtiden.

Jag vet inte ännu var vi skall/kan vara, men någonstans där vi kan få ström till en dator är ju praktiskt. Någon som har ett förslag?

Som första uppgift tar vi "Diagonaler" fri tolkning ;-)
Var och en tar med sig 2 bilder med diagonaler till första träffen.
Anmäl intresse/Deltagande/Ideer i denna tråd.
//Henrik Alstersjö
www.havsfoto.se
 
Är det ok?

Att "kidnappa" Jennys fotofika för denna idé då?
För min del kan vi mycket väl göra det. Men jag vill inte gärna "klampa" in i någon annans grej.
//Henrik
 
Du får fråga henne, men varför inte dyka upp på fotofikat nu på Torsdag och diskutera det med Jenny och resten av gänget då. Det vore väl ett ypperligt tillfälle att marknadsföra din idé lite mer till en lokal publik som kan vara intresserade av detta.

/ Magnus
 
japp

@ Bosse: Japp hade vart kul att fortsätta träffas och fota.

@Alla :) : Jag återkommer imorgon eftermiddag med vilken tid och datum det blir som gäller framöver.
Fördelen med detta upplägg är att man inte måste vara med på alla tillfällen utan kan välja dem man vill. Jag kommer lägga ut "läxan" till nästa tillfälle i denna tråd.

//Henrik
 
Bra idé

bra Henrik, det låter kul att fortsätta träffas efter kursen också! Återkom med hur det blir tisdag/torsdag?

/Emma
 
Bestämt

Hej
Nu har jag bestämt att det blir på tisdagar. Vi skall inte blanda ihop detta med fotofikat.


Med start den 14:e december klockan 18:00 träffas vi någonstans i göteborg (återkommer med plats) och alla har med sig 1-2 nytagna (sen senaste mötet) bilder inom kategorin. Sedan blir det en träff i månaden den andra tisdagen.
Första mötet är det som sagt "diagonaler" som gäller.
Säg gärna i denna tråd ifall ni kommer på kommande träff.

Jag kommer efter varje tillfälle presentera kommande utmaning så det inte skall vara krav på att man måste komma på 2 efterföljande möten.

För enkelhets skull tycker jag vi tar bilderna på USB minne, men det går att ta med utskrifter om man hellre vill det.

Har jag glömt något?
//Henrik
 
Bra initiativ

Hejsan,

Jag är jättegärna med på detta. Vi ses den 14:e.
Nu ska jag bara komma på några bra fotoideer!
Det ska bli riktigt kul att träffas igen.

/Linus
 
Café Engelen

Hej
Vi chansar på att vi får bra plats på café Engelen, det ligger på Engelbrektsgatan 26
Klockan 18:00 samlas vi där. Jag har med mig dator så ta med 2 bilder på diagonaler på USB minne så tittar vi på dem gemensamt.
//Henrik
 
Tyvärr så är jag hemma och är sjuk idag så jag kan tyvärr inte vara med idag.
Hoppas dock att ni andra har en riktigt kul träff med många fina foton.
Jag laddar till nästa möte!
 
Tack så mycket för den första träffen

Hej
Jag vill tacka så mycket för den första träffen, vi blev 5 stycken som hittade till stället trots att det hade bytt namn :)
Adressen var ialalfall rätt...

Så, självklart blir det en fortsättning på detta.

Nästa träff blir på samma ställe (denna gång under rätt namn)
Greenwich Coffee and Food på Engelbrektsgatan 26
Den 11 januari 2011 klockan 18:00

Uppgiften till vilken man skall ta med sig 1-2 bilder på USB minne är Studio/ministudio. Självklart är bilderna tagna under under denna period.

Skriv gärna en kommentar i denna tråd om ni tänker komma.
//Henrik Alstersjö
 
Bumpar

Hej
Jag bumpar denna tråd så ingen missar det.
Vi träffas igen 11:e januari och uppgiften tills dess är Studio/ministudio.
Hoppas på att få se er!
God fortsättning
//Henrik
 
Hej,

Jag tänkte komma till denna träff då jag missade den första.
Det blir till att rigga upp en liten hemmastudio innan dess ;)
Har redan tagit några kort, men jag vill få till nåt roligare.
Men det är ju gott om tid kvar än...

/Linus
 
OBS!!! Ändrat datum!

Hej
Då det än så länge är jag som "driver" denna aktivitet så tar jag mig friheten att ändra datum då jag har fått förhinder den 2:a tisdagen varje månad.

Nytt datum för denna träff är den 25/1 2011
Samma plats samma allt annat

Nästa träff blir på samma ställe (denna gång under rätt namn)
Greenwich Coffee and Food på Engelbrektsgatan 26
Den 25 januari 2011 klockan 18:00

Uppgiften till vilken man skall ta med sig 1-2 bilder på USB minne är Studio/ministudio. Självklart är bilderna tagna under under denna period.

Mvh Henrik Alstersjö
 
Tack för infon Henrik, lika bra att det blev framflyttat för jag är sjuk just nu och skulle inte orka komma dit ändå och så ger det oss mer tid att hinna få till schyssta bilder att visa upp där. Jag blev förresten precis klar med mina produktbilder. :)

/ Magnus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.