Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotouppgift, dokumentär

Produkter
(logga in för att koppla)
Går tredje året på gymnasiet och har foto som ett utav ämnena.
Nu har vi fått ett uppgift att fota en dokumentär analogt.
Jag har haft många ideér men slaktat dom alla, så nu undrar jag om någon annan har en rolig intressant idé till denna uppgiften.

Har funderat över:
Götaälv
Uttryck (Men vet inte riktigt vad det är jag skulle fota då)
Broar
Bilreservdelar

Känner inte så mycket för någon utav dessa förslag, möjligtvist bildelar eftersom det är lite annorlunda men hade vart jätte tacksam om ni kom med förslag:)

//Amanda.

Härma någon känd bild/fotograf.
Gör sedan en serie av sådan bilder.
Altså av helt olika fotografer.
Låt kreativiteten spira.
Amanda i mästarnas spår.

Här har jag en Cornelius bild, men med en Inuit som jag känner.
Så du får ett exempel på vad jag menar.

Bilagor

• test156.jpg
    test156.jpg
    56.4 KB · Visningar: 475
Jag tycker det är givet att du ska göra något med människor! Det blir oftast bra på bild och är kul att titta på.

Gör ett personporträtt på någon spännande person eller en grupp människor som gör något speciellt.

Och glöm inte: Våga gå nära!
Lycka till!

Mvh Markus

Tack för svaret!
Gillar idén skarpt, funderar på om man kan ta bilder som efterliknar en tavla, ex. Mona Lisa eller skriket.

tack så mycket!:)

http://londonist.com/attachments/sizemore/columbo.jpg
http://ochmonek.files.wordpress.com/2007/12/columbo.jpg

Dessa 2 bilder är på Peter Falk i hans paradroll som komisarie Columbo. Denna är hans klassiska pose med fingrarna mot pannan och cigarren i handen. Även rocken hör till denna klassiska bild. Den ena är som ung och den andra som gammal.
Tänk dig att ta denna med tex mormor i papiljotter och hårnät, men annars likadan.

Självklart kan man efterlikna en målare i stället, det var ju fotograferna innan silverbromiderna tämjdes av människan :)

Patrik

Det är Jonas.
Bilden kommer förmodligen att vara infälld på framsidan av nästa nummer av Dávgát.
Jag har gjort ett reportage om Jonas som disponerar hela sidan 18.

Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar