FouFoto
Aktiv medlem
Jag har ev. ett uppdrag där jag ska föreviga instruktörer på ett gym. De ska fotas en och en (10-15 st) i "action". D v s jag får följa ett gympass (Boxing, pump etc) och försöka ta bra bilder.
Nu till frågan: Hur mycket ska jag ta betalt? Ska jag ta betalt per pass?
Är 300:- per timme rimligt?
Jag har tänkt leverera bilder på CD och vill de ha bilderna i tryck får de själva ombesörja det.
Jag har reg. enskild firma men det är inte min huvudsakliga försörjning.
Jag är ansluten till en bildbyrå och en annan lösning kan ju vara att de ej får ensamrätt på bilderna så jag även kan (eventuellt) leverera bilderna till bildbyrån. Ska jag då endast ta en symbolisk summa av gymmet?
Gymmet ska använda bilderna på egen anslagstavla (presentation) och förmodligen i utskick och reklam.
Nu till frågan: Hur mycket ska jag ta betalt? Ska jag ta betalt per pass?
Är 300:- per timme rimligt?
Jag har tänkt leverera bilder på CD och vill de ha bilderna i tryck får de själva ombesörja det.
Jag har reg. enskild firma men det är inte min huvudsakliga försörjning.
Jag är ansluten till en bildbyrå och en annan lösning kan ju vara att de ej får ensamrätt på bilderna så jag även kan (eventuellt) leverera bilderna till bildbyrån. Ska jag då endast ta en symbolisk summa av gymmet?
Gymmet ska använda bilderna på egen anslagstavla (presentation) och förmodligen i utskick och reklam.