Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fototips "norra" västkusten

Produkter
(logga in för att koppla)

Ulfie81

Aktiv medlem
Halloj!

Tänkte under påskhelgen ge mig ut på liten fototrip på västkusten mellan varberg och upp mot uddevalla ungefär.... någon som har några extra bra tips på något jag inte ska missa under trippen? små eller stora grejjer.... maritimt, landskap, city... alla typer av motiv är av intresse!

tack så mycket för tipsen

Mvh Uffe

Halloj!

Tänkte under påskhelgen ge mig ut på liten fototrip på västkusten mellan varberg och upp mot uddevalla ungefär.... någon som har några extra bra tips på något jag inte ska missa under trippen? små eller stora grejjer.... maritimt, landskap, city... alla typer av motiv är av intresse!

tack så mycket för tipsen

Mvh Uffe

Masterna på Grimeton är rätt coola men kanske inte värt hela dagen. Åk dit på en kväll med guidning av grimetons vänförening Alexander.

M

Masterna på Grimeton är i.o.f.s unika men jag skulle hellre satsa på dom typiska (uttjatade men sevärda) motiven på västkusten. Ta färjan från Varholmen(gratis) till Hönö, Öckerö o vidare till Fotö, Hyppeln osv. Västkusten ÄR dom kala klipparna o havet o såhärårs, måsarna. Fånga livet i fiskesamhällena, snart är dom borta. Vinga är värt ett beskök, fast jag vet ej om båten går så innan sommaren.

Jag var uppe i Stenungsund för ett tag sen och där fanns det fyra enorma skorstenar som hade använts till någon form av turbin tror jag. Jag fick bara ett par snabba bilder på dem men de kan annars utgör en bra bakgrund för de är rätt häftiga. Kommer inte ihåg exakt vart de var men vid ett industriområde i alla fall. Du kommer se dem.

Bilagor

• skorstenwebb.jpg
    skorstenwebb.jpg
    17 KB · Visningar: 431
Om du åker lite längre norrut så har du Smögen samt Ramsviklandet, ett otroligt landskap som är fantastiskt inspirerande att plåta vid. Du kan få väldigt fina bilder uppe på bron över till Smögen också.
Sen har du ju Grundsund (Saltön) o Fiskebäckskil väster om Uddevalla.

Jag var uppe i Stenungsund för ett tag sen och där fanns det fyra enorma skorstenar som hade använts till någon form av turbin tror jag. Jag fick bara ett par snabba bilder på dem men de kan annars utgör en bra bakgrund för de är rätt häftiga. Kommer inte ihåg exakt vart de var men vid ett industriområde i alla fall. Du kommer se dem.

Masterna är skorstenarna till den anläggning som startas upp för att bränna olja när elpriset blir högt i Sverige.

Hej!
Om du hamnar så långt norrut som Grundsund, ramsvikslandet så har du ju passerat Uddevalla. Uddevallabron måste nog vara det ställe i dessa trakter som har fotograferats mest nattetid. (tror jag i alla fall)
Sedan finns ju strandpromenaden i Uddevalla som också är otroligt vanligt att fotografera.
Sök här på fotosidan eller googla så finner du säkert massor av bilder på dessa platser för att se om det faller dig i smaken.

Lycka till och visa gärna upp dina bilder för oss!
Glad Påsk
/Ingemar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar